تجربه‌ای باورنکردنی در سفر به دروازه جهنم

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دروازه جهنم یا همان دروازه دوزخ گودالی بسیار عمیق و بزرگ است که به‌طور دائمی در آتش می‌سوزد.
دروازه جهنم در ترکمنستان

این جاذبه باورنکردنی در کشور ترکمنستان قرار دارد و به اندازه‌ای ترسناک است که به دروازه جهنم ترکمنستان معروف است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دروازه جهنم در ترکمنستان آشنا شوید.

دروازه جهنم در ترکمنستان

در استان آخال کشور ترکمنستان، دروازه‌ای وجود دارد که مردم محلی این نقطه به آن دروازه جهنم می‌‌گویند. دروازه جهنم در واقع گودالی بسیار عمیق است که به طور مکرر در آتش می‌سوزد. مطمئنا برایتان این سوال پیش می‌آید که چطور چنین چیزی ممکن است. در جواب باید گفت در سال ۱۹۷۱، محققان شوروی سابق تصمیم گرفتند تا در صحرای کرکوم، به دنبال منابع نفت بگردند. آن‌ها در واقع به دنبال کشف نفت بودند که اتفاقی به میدان گاز رسیدند و تصمیم گرفتند تا از این گودال عظیم و غنی، گاز استخراج کنند.

تجربه‌ای باورنکردنی در سفر به دروازه جهنم

تجهیزاتی که آن‌ها برای این کار استفاده می‌کردند در یک حادثه داخل گودال بزرگی افتاد، این گودال اگر چه به محققان و افرادی که در آن‌جا کار می‌کردند آسیبی وارد نکرد اما گاز متانی که از آن نشت می‌کرد، هم برای محیط زیست و هم ‌سلامت مردم آن‌جا ضرر داشت.

در این شرایط، محققان و دانشمندان باید به دنبال راه‌حلی می‌گشتند تا بتوانند از متصاعد شدن گازهای سمی این حفره جلوگیری کنند، آن‌ها تصمیم گرفتند تا مواد منفجره را به داخل این گودال بیندازند تا تمام گازها آتش بگیرد و ظرف مدت چندین روز بسوزد. آن‌ها این کار را انجام دادند، اما این طور نشد و حالا ۴۰ سال است که دروازه جهنم ترکمنستان در آتش می‌سوزد.

دروازه جهنم کجاست

جاذبه توریستی

دروازه جهنم ترکمنستان دارای عمق ۲۰ متری است و حدود ۵۳۰۰ متر وسعت دارد. این دروازه دهانه بزرگی به قطر ۷۰ متر دارد. هر ساله توریست‌های زیادی از تمام نقاط دنیا برای دیدن این جاذبه به کشور ترکمنستان سفر می‌کنند. گرمایی که از این گودال متصاعد می‌شود به اندازه‌ای است که از فاصله ۵۰ متری لبه گودال هم می‌توان این گرما را احساس کرد. گفته می‌شود که در این فاصله، دمای گرمایی که به اطراف می رسد، حدود ۵۵ درجه سانتیگراد است.

جاذبه ترکمنستان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آیا شهر جن‌ها واقعیت دارد؟

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…