موانع چربی سوزی شکم و پهلو را بشناسید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعضی از غذاهای خوشمزه باعث به وجود آمدن چربی‌های زیرشکم می‌شوند. به‌مرور زمان، این دسته از چربی‌ها سلامتی بدن شما را تهدید می‌کنند. مواد غذایی که باعث تجمع این دسته چربی می‌شوند را در این مطلب بخوانید.
مانع چربی سوزی

چربی‌های دور شکم و پهلو مورد علاقه کسی نیست. همه افراد سعی می‌کنند مانع ایجاد چربی در نواحی اطراف شکم و پهلوی خود شوند. با مجله دلتا همراه باشید تا باهم غذاهایی را که مانع چربی سوزی شکم و پهلو می‌شوند، بررسی کنیم و با شناخت این غذاها تا حد امکان از خوردنشان دوری کنیم.

خوراکی‌هایی که مانع چربی سوزی در شکم و پهلو می‌شوند

نوشیدنی‌های رژیمی، خوشمزه‌های گول زننده

اگر فکر می‌کنید که نوشابه‌های رژیمی هیچ‌گونه مواد افزودنی یا شیرین‌کننده مصنوعی ندارند، سخت در اشتباهید! تمامی نوشیدنی‌های شیرین صنعتی دارای مقدار فراوانی شکر مصنوعی، شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. مصرف این نوشیدنی‌ها باعث افزایش توده چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شود.

چربی سوزی شکم

گوشت‌های فراوری‌شده، دشمنان رژیم غذایی

مصرف گوشت باعث تامین پروتئین موردنیاز بدن می‌شود و به افزایش سطح انرژی و تولید سلول‌های جدید در بدن کمک می‌کند. اگر به‌دنبال شکم تخت و وزن ایدئال هستید، حتما از مصرف گوشت‌های فراوری‌شده از جمله انواع سوسیس و کالباس و ژامبون، گوشت خشک‌شده، گوشت کنسروشده دست بردارید.

انواع سس رژیمی فراوری‌شده

سس‌های رژیمی که با نام‌های بدون چربی و بدون مواد افزودنی ناسالم به فروش می‌رسند، سرشار از شربت ذرت با فروکتوز بالا، انواع طعم‌دهنده‌ها و چربی‌های مضر هستند که این مواد می‌توانند به سلامتی شما آسیب جدی وارد کنند.

نان سفید

کربوهیدرات‌ تصفیه‌شده به‌خصوص نان تصفیه‌شده یا نان سفید یکی دیگر از انواع مواد غذایی خوشمزه‌ای است که باعث افزایش وزن و مهم‌تر از همه افزایش توده چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شوند. بهتر است برای چربی سوزی، نان جو، نان چاودار و نان سبوس‌دار را جایگزین نان سفید کنید. با مصرف این نوع از نان‌ها مدت‌زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت.

غذاهای سرخ‌شده

انواع سیب زمینی سرخ‌شده، مرغ سوخاری و فست‌فودها یکی از غذاهای موردعلاقه ماست. ولی باید این موضوع را در نظر بگیرید که غذاهای سرخ‌شده دارای چربی و کلسترول بسیار زیادی هستند.

چیپس و پفک، لذیذ اما خطرناک

چیپس و پفک دارای کالری، چربی اشباع‌شده، نمک و قند بسیار زیادی هستند. این مواد غذایی در دسته غذاهای فوق‌العاده چاق‌کننده قرار می‌گیرند. گزینه مناسب برای میان‌وعده سالم، هویج و کرفس خام و یا تعداد کمی از مغزهای آجیل بدون نمک و شکر است. شکم تخت و اندامی زیبا ارزش سختی کشیدن را دارد.

چربی شکمی

ماکارونی و پاستای سفید

ماکارونی و پاستای سفید با آرد سفید تصفیه‌شده تهیه می‌شوند. معمولا با مصرف آنها آرد سفید به قند و سپس چربی تبدیل می‌شود و ظاهر ناحیه شکم و پهلوی شما را به هم می‌ریزند.

برنج سفید

مصرف زیاد و بی‌رویه برنج سفید باعث افزایش سطح انسولین در بدن می‌شود و سپس به‌دلیل هضم نشدن، تبدیل به توده‌های چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شود. بهترین جایگزین برای برنج سفید، کینوا و برنج قهوه‌ای است.

میوه‌های خشک

بر خلاف میوه تازه که سرشار از فیبر و مواد مغذی سالم هستند، میوه خشک‌شده حاوی مقدار زیادی قند است. همان طور که اشاره کردیم، قند و شکر باعث افزایش توده چربی در شکم می‌شود. اگر به‌دنبال کاهش وزن و چربی سوزی هستید، فقط از میوه‌های تازه استفاده کنید.

ماست شیرین

بعضی از انواع ماست‌های شیرین از جمله ماست‌های یونانی طعم‌دار می‌شوند و مقداری شکر به آنها افزوده می‌شود. بهتر است هنگام خرید ماست شیرین، انواع بدون چربی و بدون قند آن را تهیه کنید تا شاهد کاهش سایز در پهلو و شکم باشید.

مواد غذایی چربی سوز

پیشنهاد مطالعه: مطلب چربی‌سوزی سریع با این دمنوش‌های معجزه‌آسا را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۴ ب٫ظ

    فوق العاده عالی بود و کاربردی. سپاس🙏🙏

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۴۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

    چه جالب ماست یونانی رو نمی دنستم باعث چاقی می شه ممنون از اطلاع رسانی درست🙏

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

      سلام، ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…