۷ نکته کلیدی برای چیدمان حرفه‌ای مبل در منزل

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی و نشیمن اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه، شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام شود.
چیدمان مبل در خانه های کوچک

اگر در خانه کوچک زندگی می‌کنید، احتمالا گاهی فکر می‌کنید دکور کردن خانه کار خیلی سختی است، بخصوص وقتی نوبت به چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن یا پذیرایی می‌رسد. در این مطلب از مجله دلتا با روش‌های مناسب برای چیدمان مبل در خانه های کوچک بیشتر آشنا خواهید شد.

چیدمان با دو نقطه اصلی

در این چیدمان، مبل‌ها به سمت دو نقطه اصلی هستند، باید چیدمان شما به نحوی باشد که همه به هر دو نقطه اصلی دسترسی داشته باشند. معمولا این دو نقطه تلویزیون، شومینه یا پنجره است و تمام آن‌ها نیز نیاز به توجه دارند. برای اتاق‌های کوچک بهتر است کار چیدمان را با وسایل بزرگ مثل مبل سه نفره یا دو نفره شروع کنید و آن را روبه‌روی یکی از نقطه‌های اصلی قرار دهید. سپس باقی مبلمان را به سمتی قرار دهید که چشم‌اندازی به نقطه اصلی دیگر داشته باشند.

چیدمان مبل در خانه های کوچک

چیدمان مکالمه

این چیدمان مبل در خانه‌های کوچک کاملا به زندگی اجتماعی شما بستگی دارد. تمرکز اصلی در این روش فراهم کردن فضای خوب برای مکالمه بین تمام افراد حاضر در اتاق است. بنابراین باید صندلی و مبل‌ها را به شکل دایره یا مربع چیدمان کنید.

یک میز پذیرایی نیز برای این چیدمان ضروری است تا میزبان بتواند با خوراکی و نوشیدنی از مهمانان پذیرایی کند. همچنین به فاصله بین صندلی‌ها دقت کنید چرا که افراد در عین حال که دوست دارند احساس راحتی و صمیمیت داشته باشند، می‌خواهند در اتاق به راحتی حرکت کنند.

چیدمان مبل در خانه های کوچک

چیدمان متعادل

احتمالا قبلا این روش را بارها دیده‌اید. این یک روش بسیار متداول و کاربردی است چراکه تمام عناصر اتاق را هماهنگ و متعادل می‌کند. این چیدمان شامل یک مبل بزرگ، دو صندلی و یا دو مبل کوچک در دو جهت مخالف و همچنین یک میز پذیرایی در وسط است. به خاطر داشته باشید همه چیز را موازی با نقطه اصلی اتاق قرار دهید تا همه به آن دسترسی داشته باشند.

چیدمان متعادل

چیدمان با میز عسلی

این چیدمان به شکل یو و کاملا سازگار برای چیدمان مبل در خانه‌های کوچک است. این روش به نحوی است که هر کسی که در اتاق نشسته یک میز مخصوص به خود را دارد. می‌توانید با یک مبل دو نفره، ۲ تا ۴ صندلی (بستگی به سایز اتاق دارد)، ۲ میز عسلی بین آن‌ها و یک میز قهوه روش مذکور را امتحان کنید. این چیدمان بخصوص برای کسانی که مرتب میزبان مهمانی‌ها هستند، مناسب است.

چیدمان با میز عسلی

چیدمان پلان آزاد

اگر اتاق نشیمن شما به سمت فضاهای مختلف خانه شما باز است ولی با این حال فضای کوچکی نیز در اختیار دارید، این سبک از چیدمان مبل در خانه‌های کوچک برای شما ایده‌آل است. ایده این روش، جدا کردن کاربردی فضاهای مختلف است. چیدمان پلان آزاد را می‌توانید با یک دست مبلمان ال شکل و یا کاناپه معمولی همراه با صندلی‌های اضافه و میز عسلی انجام دهید.

چیدمان پلان آزاد

چیدمان تلویزیونی

اگر اتاق نشیمن شما در اصل اتاق تماشای تلویزیون است، بنابراین باید چیدمان به نحوی باشد که همه بدون هیچ مانعی بتوانند تلویزیون تماشا کنند. برای این کار تمام آیتم‌های اتاق باید رو به تلویزیون و یا حداقل در جهت تلویزیون باشد.

چیدمان تلویزیونی

چیدمان ال شکل

چیدمان ال، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و در عین حال چیدمان راحتی نیز برای مهمان است. چرا که فضای بازی را نیز برای رفت و آمد نگه می‌دارد. فقط قرار دادن میز عسلی را فراموش نکنید چراکه از ضروریات این چیدمان است.

چیدمان ال شکل

پیشنهاد مطالعه: مطلب معجزه رنگ طلایی در دکوراسیون منزل را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…