رپورتاژ آگهی

دستگاه تصفیه آب چگونه کار می‌کند؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دقت دستگاه تصفیه کننده آب با درصد حذف آلودگی‌های آب رابطه مستقیم دارد به شکلی که هرچه دقت محصول تصفیه کننده بیشتر باشد، درصد بیشتری از آلودگی‌ها از بین می‌روند.
کارکرد دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب با توجه به یک مکانیزم و سیستم داخلی وابسته به هم کار می‌کند. کارکرد دستگاه تصفیه آب خانگی به‌گونه‌ای است که در حذف انواع گوناگون آلاینده‌های آب ناسالم از یک دقت تعیین شده، استفاده می‌کند. میزان دقت محصول تصفیه کننده آب در واقع درصد از بین بردن املاح مضر آب را مشخص می‌کند. دقت دستگاه تصفیه کننده آب با درصد حذف آلودگی‌های آب رابطه مستقیم دارد به شکلی که هرچه دقت محصول تصفیه کننده بیشتر باشد، درصد بیشتری از آلودگی‌ها از بین می‌روند که در نتیجه به افزایش سالم شدن آب منجر می‌شود. از طرف دیگر دقت محصول تصفیه کننده به نوع فیلتر آن نیز بستگی دارد که از طریق تعداد و ابعاد فیلترها مشخص می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید.

نقش قطعات در دستگاه تصفیه آب

انواع دستگاه تصفیه آب از قطعات مهم زیادی تشکیل شده‌اند که در از بین بردن آلودگی‌های آب، هر قطعه یک وظیفه خاصی بر عهده دارد. بنابراین چگونگی کار کردن دستگاه تصفیه کننده آب به مجموعه‌ای از قطعات بستگی دارد که محافظت و شناخت قطعات برای هر مصرف کننده واجب است. با بررسی و شناخت کارایی قطعات می‌توانید به‌صورت صحیح و به درستی از محصول محافظت کنید. قطعات یک محصول تصفیه کننده به‌صورت سلسله مراتبی به یک دیگر وابسته هستند. از این رو معیوب شدن هر قطعه بر عملکرد سایر قطعات تاثیر می‌گذارد و در نهایت باعث عدم کارکرد دستگاه تصفیه کننده آب می‌شود.

 فیلتراسیون تصفیه کننده آب

هر دستگاه تصفیه آب از یک طراحی خاص برای چیدمان و کارکردن قطعات و دستگاه استفاده می‌کند. فیلترهای ممبران در برخی از دستگاه‌های تصفیه کننده آب، نقش اصلی را در کارکردن محصول و در نهایت در تصفیه آب بازی می‌کنند، به این معنی که این فیلتر در نهایت سلامت و پاکی آب را کامل می‌کند. استفاده از فیلتراسیون فیزیکی و شیمیایی در محصولات تصفیه آب خانگی به‌صورت همزمان می‌تواند انواع گوناگونی از آلاینده‌های مضر آب را از بین ببرد.

ذرات بزرگ مانند شن و ماسه و گل و لای، کلر و مشتقات کلر از جمله کلرامین توسط فیلتراسیون فیزیکی از آب پاک می‌شود و همچنین وظیفه فیلتراسیون شیمیایی به‌وسیله واکنش‌های شیمیایی ساده در آب همچون فیلتر کربن، از بین بردن ناخالصی‌های کوچک‌تری از آب است که  فیلترهای فیزیکی نمی‌توانند آن‌ها را از بین ببرند.

مهم‌ترین مراحل دستگاه تصفیه آب

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی شامل محصولاتی می‌شود که از علاوه بر دقت بالا از هر دو سیستم فیلتراسیون فیزیکی و شیمیایی به صورت همزمان استفاده کند و در نهایت اکسیژن بیشتری به آب بدهد. دستگاه تصفیه آب شامل مراحل زیادی برای پاکی آب است. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل می‌توان به مرحله تقطیر، فیلتراسون و رسوب گیری آب اشاره کرد. فیلتر کربن به‌عنوان مهم‌ترین مرحله تصفیه آب، کلیه آلودگی‌های مضر و ناسالم را به خود جذب می‌کند و درنهایت آب آشامیدنی را به‌صورت سالم و عاری از هرگونه آلاینده ناسالم در سیستم آبخوری به جریان می‌اندازد. دستگاه تصفیه آب بر اساس یک طراحی منحصربه‌فرد و طبق کارایی مشخص شده توسط هر قطعه، یک عمل برای پاکسازی آب انجام می‌دهد.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…