دیوار بالای مبل را با این ۷ ایده تزیین کنید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در اتاق پذیرایی معمولا مبل و کاناپه اصلی جلوی بزرگ‌ترین دیوار قرار می‌گیرد، در نتیجه دیزاینی که بالای دیوار مبل اصلی قرار می‌گیرد تاثیر زیادی در ظاهر خانه دارد.
تزیین دیوار بالای مبل

فضای خالی بالای مبل را می‌توان فضای مناسب و کانونی برای استفاده از یک اثر هنری خاص و یونیک دانست. باید اعتراف کنیم که گاهی انتخاب نوع وسیله دکوری و تزیینی برای دیوار بالای مبل به یک چالش تبدیل می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌های تزیین دیوار بالای مبل می‌پردازیم.

نمایش تابلوی هنری خاص

همان‌طور که گفتیم تابلوی هنری متداول‌ترین گزینه‌ای است که برای فضای پشت مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید فضای جذاب و چشم‌نوازی ایجاد کنید که واقعا خاص و متمایز از هر چیدمان دیگر باشد، یک اثر جسورانه هنری با ظاهری متفاوت بهترین راهکار است.

سعی کنید مدلی از تابلوی هنری را انتخاب کنید که اندازه‌ بسیار بزرگی داشته و همچنین از نظر رنگ‌بندی زنده یا از نظر گرافیکی جذاب باشد. می‌توانید طرح و تم رنگی تابلوی دیوار بالای مبل را با جزئیات مبلمان و دکوراسیون نشیمن هماهنگ کنید.

تزیین دیوار بالای مبل

خلق گالری دیواری

گاهی اوقات فقط به‌کار بردن یک اثر هنری کافی نیست و چند تابلوی دیواری اثر بهتری خواهد داشت. خلق و به‌وجود آوردن گالری دیواری می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.

به یاد داشته باشید که هنگام نصب تکه‌های مختلف گالری دیواری، همه قاب‌ها و تصاویر به‌عنوان یک واحد عمل می‌کنند و باید همگی به شکل نقطه عطف فضا در معرض چشم قرار گیرند. همیشه بهتر است قبل از شروع نصب، محل هر قطعه را مانند تکه‌ای از پازل برنامه‌ریزی و مشخص کنید.

تزیین دیوار بالای مبل

آویزان کردن مکرومه در دیوار بالای مبل

برای تزیین دیوار مبل می‌توانید از یک آویز مکرومه بزرگ برای خلق فضای کانونی استفاده کنید، یا چند مکرومه آویز کوچک‌تر را کنار هم و به‌صورت مجموعه به نمایش بگذارید تا جلوه‌ جسورانه‌تری ایجاد شود. فضای خالی بالای مبل را با آویز مکرومه و آوردن هنر دست به خانه، به یک نقطه کانونی تبدیل کنید.

آویزان کردن مکرومه در دیوار بالای مبل

نصب آینه‌ بالای مبل

آینه‌ از لوازم دکوری پرکاربرد و تاثیرگذار در فضاهای مختلف خانه محسوب می‌شود. چراکه نور را منعکس کرده و فضا را بازتر می‌کند و به‌طور کلی باعث دلباز‌تر و بزرگ‌تر شدن فضای داخلی می‌شود. دیوار بالای مبل هم می‌تواند مکان مناسبی برای قرارگیری یک آینه بزرگ باشد.

می‌توانید با نصب مجموعه‌ای از آینه‌های کوچک کنار هم یک گالری دیواری از جنس آینه در دیوار بالای مبل ایجاد کنید. با نصب آینه در دیوار بالای مبل، به انعکاس فضای خانه کوچک خود کمک کنید.

نصب آینه‌ بالای مبل

نصب شلف دیواری

نصب شلف در دیوار بالای مبل راهکاری فوق‌العاده برای حل مشکل نگهداری و نمایش خلاقانه اکسسوری‌های شما است. شلف و قفسه‌های دیواری مدل و تنوع زیادی دارند و با ایجاد سطح بیشتر به اندازه مورد نظر، دکوراسیون زیباتری خلق می‌کنند. نصب شلف به عنوان دکور بالای مبل، روشی خلاقانه برای استفاده بهینه از فضای روی دیوار به‌شمار می‌رود.

نصب شلف دیواری

استفاده از مجسمه برای تزیین دیوار مبل

قرار دادن مجسمه‌ با متریال و اشکال جالب می‌تواند ظاهری منحصربه‌فرد و خاص ابتدا برای دیوار بالای مبل و سپس فضای کلی خانه به‌وجود آورد. نکته اصلی برای انتخاب مجسمه دیوار بالای مبل این است که به دنبال قطعاتی باشید که زیاد بزرگ نباشد تا بیرون‌زدگی آن برای فضای موردنظر شما زننده نشود.

استفاده از مجسمه

تزیین دیوار بالای مبل با نقشه جهان

نصب نقشه‌ جهان راهکاری فوق‌العاده برای افزودن حس تاریخی به یک فضا محسوب می‌شود. وقتی صحبت از تزیین دیوار بالای مبل با نقشه جهان می‌شود، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد. این گزینه‌ها شامل مدل‌های رنگی، سیاه‌ و سفید، مونوکروم به رنگ قهوه‌ای، حجم‌دار و به شکل استیکرهای دیواری هستند.

نقشه جهان

پیشنهاد مطالعه: مطلب شیک‌ترین و به‌روزترین فرش برای منزل شما را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…