خواص معجزه‌آسای تربچه که باید بدانید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تربچه منبعی غنی از ویتامین B6، فیبر، ویتامین C و مواد معدنی متعدد از جمله کلسیم، مس، پتاسیم، منگنز، منیزیم، ریبوفلاوین و روی است.
خواص تربچه برای سلامت

خواص تربچه برای سلامت بدن، بی‌نظیر و غیرقابل پیش بینی است. این سبزی قرمز رنگ نه تنها برای پوست مفید است بلکه می‌تواند به شما در مبارزه با بیماری‌های مختلف نیز کمک کند. همراه مجله دلتا باشید تا با خواص معجزه‌آسای این سبزی آشنا شوید.

خواص تربچه برای سلامت بدن

کاهش خطر ابتلا به دیابت با تربچه

از خواص تربچه می‌توانید برای تنظیم قند خون کمک بگیرید. تربچه حاوی ترکیبات شیمیایی مانند گلوکوزینولات و ایزوتیوسیانات است. این ترکیبات موجب تنظیم قند خون می‌شوند.

همچنین خوردن تربچه موجب افزایش طبیعی هورمونی به نام آدیپونکتین در بدن می‌شود. هرچه این هورمون افزایش پیدا کند ریسک افزایش مقاومت انسولین کاهش پیدا خواهد کرد.

خواص تربچه و بهبود عملکرد کبد

اگر به دنبال خوراکی برای پاکسازی کبد خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از خواص تربچه غافل نشوید. تربچه دارای ترکیبات ویژه‌ای است که موجب سم زدایی کبد می‌شوند.

بهبود سلامت قلب و عروق با تربچه

بیماری‌های قلبی و عروقی به دلیل سبک غذایی ناسالم بسیار رو به افزایش است. از این رو برای بهبود سلامت قلب می‌توانید از خواص تربچه کمک بگیرید.

تربچه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم است. این ترکیبات در کنار هم موجب کاهش فشار خون بالا می‌شوند. در نتیجه فشار از روی رگ‌ها و قلب برداشته می‌شود.

تربچه برای کمک به هضم غذا

برای بهبود هضم غذا می‌توانید از خواص تربچه در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. تربچه منبع غنی از فیبر غذایی است. از همین رو به طور قابل توجهی به کاهش ناراحتی‌های گوارشی کمک ویژه‌ای می‌کند.

این سبزی کوچک به دفع مواد حذف شده که در روده بزرگ برای مدت طولانی باقی مانده‌اند کمک چشمگیری می‌کند. از همین رو اگر مشکل پوستی شما ناشی از مشکلات گوارشی باشد بهبود می‌یابد.

درمان یبوست با تربچه

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از یبوست‌های مکرر رنج می‌برند باید از خواص تربچه در رژیم غذایی خود کمک بگیرید. تربچه دارای فیبر‌های نامحلول است.

این بدان معناست زمانی که همراه غذا تربچه مصرف می‌کنید این فیبر‌های نامحلول در معده هضم نمی‌شوند. بدون هضم شدن وارد روده بزرگ می‌شوند. قسمتی از آن خوراک باکتری‌های مفید روده شده و این عملکرد موجب تقویت ماهیچه‌های روده می‌شود.

پیشگیری از سرطان

خواص تربچه به گونه‌ای است که می‌تواند از بیماری‌هایی نظیر سرطان پیشگیری کند. چرا که تربچه حاوی ترکیبی به نام گلوکوزینولات است که از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. از طرفی همین ترکیب باعث مرگ سلول‌های سرطانی نیز می‌شود.

پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

با کمک خواص تربچه بدن خود را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا ایمن خواهید کرد.  تربچه سرشار از روی و ویتامین C است. هر دوی این‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

تربچه و سلامتی

سم زدایی بدن با تربچه

برای پاکسازی بدن می‌توانید خواص تربچه را خیلی جدی‌تر بگیرید. تربچه از مواد شیمیایی گیاهی مانند ایندول و همچنین فلاونوئیدهای قوی مانند بتاکاروتن ، لوتئین و زآگزانتین تشکیل شده است.

جالب است بدانید تمامی ترکیبات بالا به تنهایی می‌توانند سموم را از روده بزرگ، کبد، معده و کیسه صفرا خارج کنند. حال وجود همگی آن‌ها در یک سبزی کوچک می‌تواند بدن را سم‌زدایی کند.

کاهش التهابات با خوردن تربچه

خواص تربچه این سبزی قرمز رنگ و کوچک بیش از آن چه است که تصور می‌کنید. تربچه دارای مولکول منحصر به فردی است که با نام ۱۳C شناخته می‌شود.

بنابراین تربچه برای اختلالات پوستی مانند درماتیت و آکنه نیز ایده آل است. چرا که می‌تواند بثورات را تسکین داده و تورم و درد را کاهش دهد.

تقویت کلیه ها با ترب قرمز

از خواص تربچه به ادرار آور بودن باید اشاره کرد. همین خاصیت ادرار آوری به پاکسازی کلیه‌ها و دستگاه ادراری کمک ویژه‌ای می‌کند. این عملکرد موجب بهبود و تقویت کلیه‌ها می‌شود.

همچنین مصرف تربچه هرگونه احساس سوزش را در هنگام ادرار کردن متوقف می‌کنند. علاوه بر این تربچه به پیشگیری از عفونت کلیه کمک می‌کند. همچنین می‌تواند بیماری‌های مختلف ادراری را درمان کند.

خواص تربچه
پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ کلید طلایی برای تضمین سلامت قلب را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. shi shi

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…