آیا شهر جن‌ها واقعیت دارد؟

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر پترا یکی از عجایب هفتگانه دنیاست و درسال 2007 در میراث یونسکو ثبت جهانی شد. پترا شهری تاریخی در دل بیابان‌های کوهستانی اردن است.
شهر تاریخی پترا در اردن

آیا شهر جن‌ها واقعیت دارد؟ آیا ساخت شهر جن‌ها به دست نیروهای ماورا طبیعی است؟ چرا به این شهر زیبا، شهر جن‌ها می‌گویند؟ اگر می‌خواهید جواب سوالات خود را بدانید در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا با شهر تاریخی پترا در اردن بیشتر آشنا شوید.

شهر تاریخی پترا در اردن

این شهر در قاره آسیا قرار دارد و از با شکوه‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به شمار می‌آید. گفتنی است که رازهایی در رابطه با نحوه ساخت شهر پترا وجود دارد که این مجموعه تاریخی را به مکانی رمزآلود تبدیل کرده است.

معرفی شهر پترا

شهر پترا به مدت ۲۰۰ سال پایتخت و مقر حکومتی یکی از قوم‌های عرب به نام نبطی‌ها بوده است. طبق شواهد موجود نبطی‌ها یکی از باشکوه‌ترین حکومت‌های زمان را داشته‌اند. گفته می‌شود که قلمرو آن‌ها از غرب فلسطین امروزی آغاز شده و تا صحرای شام در شرق ادامه داشت.
شهر پترا در اردن

معماری شهر پترا

این شهر مرموز و عجیب معماری بسیار منحصربه‌فردی دارد. چراکه تمامی دیوارها و قسمت‌های شهر در دل کوه‌ها و صخره‌های قرمز رنگ ساخته شده و جنس آن‌ها از سنگ سخت است، در گذشته ساختن چنین شهر و سازه‌های باشکوهی آن هم در دل سنگ، کاری بس دشوار بوده و به همین جهت بسیاری از افراد معتقدند که این شهر زیبا توسط جن‌ها و موجودات فرازمینی ساخته شده است.

بخش‌های مختلف شهر پترا

این شهر باستانی بسیار با شکوه بوده و بخش‌های مختلفی نظیر صومعه، آرامگاه سرباز رومی، کلیسا، سیق، باب‌ال‌سیق، عبادتگاه بزرگ، خزانه‌داری، سد و تئاتر، دادگاه، معبد ابریشم، معبد قصر و غیره را در خود جای داده است که در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.
شهری که توسط جن ها ساخته شده

صومعه شهر پترا

یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین بناهای موجود در شهر پترا، صومعه و عبادتگاهی است که در گذشته محل برگزاری مراسم مذهبی بوده است. این صومعه حدود ۴۷ متر عرض و ۴۸ متر ارتفاع دارد. خوب است بدانید که کلمه “صومعه” با حروف عربی بر روی دیوار پشتی این بنا حک شده است.

آرامگاه سرباز رومی در پترا

از دیگر بناهای مهم شهر پترا می‌توان به آرامگاه سرباز رومی اشاره کرد که دارای دو ساختمان و یک حیاط بسیار زیبا است و از نظر معماری یکی از شاهکار‌های موجود در شهر پترا به‌شمار می‌آید. در حیاط این آرامگاه و در داخل طاقچه موجود در آن، مجسمه‌ها و طرح‌هایی از افسرهای رومی به چشم می‌خورد که به زیبایی‌های بنا افزوده‌اند.
پترا

باب‌ال‌سیق پترا

در باب‌ال‌سیق ستون‌هایی را خواهید دید که در قرن اول میلادی ساخته شده‌اند و بر فراز آن‌ها ۴ فضای هرمی شکل و یک طاقچه وجود دارد. در داخل آن‌ها مجسمه‌هایی زیبا قرار داده شده است، لازم به ذکر است که این مجسمه‌ها نمادی از کسانی است که در دل کوه دفن شده‌اند.

بهترین زمان بازدید از شهر پترا

بهترین زمان بازدید از این مکان صبح زود و یا حوالی غروب آفتاب است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند حیوانات این دریاچه اسرارآمیز به یکباره سنگ می‌شوند.

۶ دیدگاه

  1. علی.عین.الهی

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…