طاق شیرین و فرهاد، نماد عشق و دلدادگی

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طاق شیرین و فرهاد یکی از جاذبه‌های گردشگری ایلام است که به باور مردم محلی، فرهاد در مدت نصف روز، آن را برای استراحت شبانه شیرین ساخته بود.
طاق شیرین و فرهاد در ایلام

در این مطلب از مجله دلتا شما را با طاق شیرین و فرهاد در ایلام که نمادی از عشق و دلدادگی است آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

طاق شیرین و فرهاد در ایلام

استان ایلام در غرب کشور ایران قرار دارد. این استان در گذشته رونق زیادی داشته و به علت وجود مراکز مهم فرهنگی بسیار مورد توجه بوده است. این استان آثار تاریخی زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به طاق شیرین و فرهاد اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی ایلام

این اثر ملی و تاریخی به جای مانده از دوره ساسانیان است. این بنا در تنگ کوشک واقع در روستای چهل زرعی، بخش زرنه در شهرستان ایوان قرار گرفته است. این بنا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در دامنه شرقی ارتفاعات صخره‌ای و در مسیر عشایر کوچ‌نشین به علت قرار گرفتن در منطقه گرمسیری قرار دارد.

‌محلی‌ها می‌گویند در موقع گذر شیرین و فرهاد از ایوان در استان ایلام، فرهاد در کمتر از یک نیمه روز برای آسایش شیرین مبادرت به ساخت بنایی می‌کند که طاق شیرین و فرهاد نامیده می‌شود، به همین دلیل اکثر مردم محل، به خصوص ریش‌سفیدان این بنا را با نام طاق شیرین می‌خوانند.

 طاق شیرین و فرهاد کجاست

این بنا بنایی است که در ساخت آن از سنگ‌های حجیم و بزرگ حجاری شده استفاده شده که به صورت خشکه چین بکار رفته است. ورودی بنا در سمت شرق و رو به رودخانه واقع شده است، پشت بام پلکانی و سبک معماری منحصر به فرد بنا و جاذبه‌های طبیعی تنگه از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

جنس صخره‌های این منطقه از جنس سنگ‌های لاشه‌ای است و فرسایش این صخره‌ها در این مکان موجب شده که بنای طاق شیرین و فرهاد همیشه در خطر مدفون شدن قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند معرفی دره چاهکوه پدیده‌‌ای شگفت‌انگیز در قشم .

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    خوش به حال شیرین کاش فرهاد منم پیدا می شد🥴

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۲ ق٫ظ

      سپاس از پیام شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…