خانه کوچک خود را بزرگ و دلباز نشان دهید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی چیدمان و دکوراسیون خانه ایرانی کوچک دشوار است. بهترین راهکار برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک استفاده بهینه از همه فضاهای منزل است.
نکات چیدمان خانه کوچک

امروزه اکثر افراد در یک خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند. بیساری از ما دوران کودکی را در خانه‌های بزرگ گذرانده‌ایم اما اکنون خانه‌های ویلایی به منازل آپارتمانی تبدیل شده‌اند و از خانه‌های بزرگ و دلباز دیگر خبری نیست. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان خانه کوچک می‌پردازیم.

استفاده از مبل ال در خانه کوچک

از نکات چیدمان خانه کوچک استفاده از مبل ال است. استفاده از مبل ال هم کنج‌های اتاق که معمولا بی استفاده می مانند، پر می‌کند و هم تعداد نفرات بیشتری می‌توانند از مبلمان استفاده کنند. سعی کنید عسلی‌ها را در کناره مبلمان قرار دهید یا از مبلمانی استفاده کنید که دسته‌های آن‌ها به‌عنوان عسلی استفاده می‌شوند. برای خانه‌های کوچک استفاده از مبل‌های ظریف و مخصوصا رنگ روشن مناسب‌تر است. این مبلمان حجم کمتری از فضا را اشغال می‌کنند. همچنین خانه را روشن‌تر کرده و در نتیجه منزل شما بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

نکات چیدمان خانه کوچک

از آینه‌های بزرگ استفاده کنید

از نکات چیدمان خانه کوچک استفاده از آینه‌های بزرگ است. قرار دادن آن در جایی مناسب از خانه مثلا روبروی پنجره یا جلوی درب ورودی، همینطور قرار دادن آینه‌ها به‌طوری که نور را به یکدیگر منعکس کنند، فضای شما را روشن‌تر، زیباتر و بزرگتر می‌کند. بالا بردن نورپردازی منزل بوسیله آینه که نوعی منبع نور محسوب می‌شود. روشن کردن آن به هر طریقی از جمله روشن کردن دیوارها بوسیله رنگ‌های کمرنگ و روشن مانند سبز، آبی یا صورتی کمرنگ نقش بسزایی در دلباز کردن و بزرگ نشان دادن منزل شما دارد.

نکات چیدمان خانه کوچک

کاغذ دیواری با گل‌های کوچک از نکات چیدمان خانه کوچک

یکی دیگر از نکات چیدمان خانه کوچک استفاده از کاغذ دیواری با گل های کوچک است. اشیای بزرگ در خانه های بزرگ حس خوبی را ایجاد می‌کند. استفاده از گلدان بزرگ، مجسمه بزرگ یا قاب‌های سلطنتی بزرگ باعث دلگیر بودن فضا و ایجاد خفقان در خانه می‌شود. بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی که گل‌های درشت دارند، استفاده نکنید. طرح مورد نظر شما هرچه گل‌های کوچک‌تری داشته باشد، فضای خانه را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد. در انتخاب قاب‌ها برای دیوار توجه کنید که قاب‌های بزرگ فضا را کوچک‌تر و قاب‌های کوچک فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

کاغذ دیواری با گل‌های کوچک

کم کردن اشیا در چیدمان خانه کوچک

از نکات چیدمان خانه کوچک این این است که از قرار دادن وسایل اضافی در منزل خود خودداری کنید. فضاهایی که تزیینات زیادی دارند ناخودآگاه کوچک‌تر به‌نظر می‌رسند. می‌توانید برای خلوت‌تر کردن و بزرگ‌تر کردن فضا میز تلویزیون را بردارید و با تهیه قفسه برای تلویزیون آن را به یک دیوار وصل کنید و در استفاده از فضا صرفه جویی کنید. بهتر است از وسایل تزیینی تنها به همان اندازه که نیاز است استفاده کنید. دیوار و ویترین های منزل خود را از مجسمه‌ها و وسایل تزیینی کوچک پر نکنید.

کم کردن اشیا در چیدمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب پرده پذیرایی را شیک و مدرن کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۴۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…