راهکارهایی ساده برای رفع رسوب کتری و سماور

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کتری و سماور از جمله وسایل پرکاربرد در آشپزخانه هستند که هر از گاهی نیاز به توجه و تمیز کردن دارند.
راهکارهایی برای رفع رسوب کتری و سماور

رسوب کردن کتری و سماور، کاری پردردسر و کلافه‌کننده است. برای از بین بردن این رسوب‌، راهکارهای بسیار مختلف و اثرگذاری وجود دارد که با انجام آن می‌توانید بسیار زود از شر این جرم‌های خسته‌کننده رها شوید. با مجله دلتا همراه باشید تا با راهکارهایی برای رفع رسوب کتری و سماور آشنا شوید.

راهکارهایی برای رفع رسوب کتری و سماور

۱- سرد و گرم کردن جزو راهکارهایی برای رفع رسوب کتری و سماور

برای از بین بردن جرم‌های آهکی به وجود آمده در درون کتری و سماور می‌توانید آن را بر روی شعله بگذارید و اجازه دهید تا مقداری داغ شود و سپس آب سرد را به درون آن بریزید. بعد از دقایقی شاهد شکسته شدن گچ‌های آهکی و از بین بردن رسوب کتری و سماور خود می‌شوید.

نکته: توجه داشته باشید که کتری یا سماور بیش از حد داغ نشود، زیرا باعث بروز مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شود.

۲- استفاده از سرکه

به طور حتم استفاده از سرکه بین این رسوبات، روشی آسان و بی هیچ دردسری است. برای انجام این کار مقداری سرکه را همراه با آب درون کتری بریزید و بگذارید تا به نقطه جوش برسد، بعد از لحظاتی شاهد حل شدن این رسوبات در آب هستید. بعد از خالی کردن آب حاوی سرکه، بار دیگر کتری را پر از آب کنید و روی شعله قرار دهید تا بوی سرکه از بین برود.

۳- استفاده از گوش‌ماهی یا فلس صدف

اگر کتری جدید خریداری کرده یا کتری قدیمی خود را تمیز کرده‌اید و دیگر نمی‌خواهید دچار این مشکل شوید، می‌توانید چند عدد گوش‌ماهی یا فلس درون آن قرار دهید تا همه رسوبات را به خود جذب کند و از گچ‌گرفتگی جلوگیری شود.

۴- استفاده از سیب زمینی رنده شده جزو راهکارهایی برای رفع رسوب کتری و سماور

یکی از روش‌های موثر، استفاده از سیب زمینی رنده شده است. برای انجام این کار ابتدا بسته به گنجایش کتری خود، تعدادی سیب زمینی رنده کنید و همراه با آب درون کتری بجوشانید. بعد از دقایقی مقداری زاج نیز به آن اضافه کنید.  اجازه دهید دقایقی با زاج نیز جوشیده شود. بعد از پایان کار، کتری را با آب پر کنید و بجوشانید. بعد، آب آن را خالی کنید.

۵- استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین در بسیاری موارد به کمک بانوان می‌رسد. برای از بین بردن رسوبات کتری می‌توانید ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آب درون کتری اضافه کنید و بر روی شعله قرار دهید تا بجوشد. اگر در دفعه اول این کار انجام نشد، چند مرتبه این عمل را تکرار کنید.

۶- قرار دادن درون یخچال

اگر گچ کتری شما نازک است یا مقدار آن بسیار نیست، می‌توانید درون آن را آب کنید و نصف روز درون یخچال قرار دهید. بعد از خارج کردن آن از یخچال، رسوب کتری و سماور از بین خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: مطلب خواب رفتن دست و پا را جدی بگیرید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۴۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…