از دیدن زیباترین استخرهای طبیعی جهان لذت ببرید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هیچ چیز مانند منظره‌ دریاچه‌های صاف و آبی نمی‌تواند شوق سفر را در ما زنده کند.
استخرهای طبیعی در دنیا

در این مطلب با تعدادی از زیباترین استخرهای طبیعی دنیا آشنا می‌شویم. آبگیرها یا دریاچه‌های جذابی که لذت شنا را دوچندان می‌کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با استخرهای طبیعی در دنیا آشنا شوید.

دریاچه‌ عروس دریایی

این دریاچه که در جزیره‌ Eil Malk واقع شده. هزاران عروس دریایی طلایی در این دریاچه زندگی می‌کنند. گرچه این موجودات، یاخته‌های گزنده (Cnidocyte) دارند اما به قدر کافی قوی نیستند که بتوانند به انسان‌ها آسیب برسانند از این‌ رو، غواصی در این دریاچه یکی از فعالیت‌های ورزشی محبوب است.

استخر طبیعی دنیا

ایک کیل، مکزیک

استخر طبیعی ایک کیل (Cenote Ik Kil) در شهر باستانی یوکاتان در مکزیک و در معبد باستانی چیچن ایتزا قرار گرفته است. گفته می‌شود که مردمان مایا برای مراسم مذهبی و تمرکز و آرامش از این مکان استفاده می‌کرده‌اند.

زیبا ترین دریاچه های دنیا

دریای مرده

در حقیقت این دریا قابل شنا کردن نیست چراکه این دریا، نمکی‌ترین حجم آبی روی زمین است.  شنا کردن در این دریا به‌دلیل غلظت زیاد آب، بیشتر شبیه به شناور ماندن است. این دریاچه‌ی نمکی، هزاران سال است که گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. نمک و املاح موجود در آب دارای خواص درمانی و زیبایی هستند و و رنگ منحصربه‌فرد این دریاچه را ایجاد می‌کنند.

زیبا ترین دریا

آبشار هاواسو

این آبشار دیدنی که چون واهه‌ای در بخش‌های گرم و خشک پارک ملی گرند کنیون واقع شده، در سرزمین‌های متعلق به قبایل بومی آمریکا قرار دارد. این مجموعه‌ی دیدنی از آبشاری تشکیل‌ شده است که از صخره‌ای ۳۰ متری به درون یک آبگیر بزرگ می‌ریزد. به‌دلیل مقدار زیاد کلسیم کربنات، رنگ آب این استخر، فیروزه‌ای است که تضاد زیبایی با صخره‌های سرخ‌رنگ پیرامونش دارد.

استخرهای طبیعی در دنیا

چال اقیانوسی توسوا

استخر طبیعی توسوا (To Sua) گودالی به عمق ۳۰ متر در جزایر آپولو در ساموا واقع شده که نردبان‌هایی برای آسان شدن دسترسی در آن نصب شده است. بوستانی سبزی استخر را احاطه کرده‌اند که فضای آرامش‌بخشی را بوجود آورده است.

استخرهای طبیعی در دنیا

استخرهای حرارتی پاموکاله

استخر آبگرم طبیعی پاموکاله (Pamukkale) در استان دنیزلی ترکیه واقع شده است. پاموکاله به معنی قلعه پنبه‌ای است و دلیل این نام‌گذاری دیواره‌های این حوضچه‌ها است که همانند یک قلعه پنبه‌ای هستند و در طول سال‌ها رسوب مواد معدنی درون آب شکل گرفته‌اند.

استخرهای طبیعی در دنیا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این جنگل روی ابرها قدم بزنید

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…