جذاب‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه‎

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که در منزل بیشتر مورد توجه بانوان قرار می‌گیرد و بیشتر اوقات خود را در آن جا سپری می‌کنند آشپزخانه است. بنابراین نوع طراحی آن بسیار مهم است.
معرفی آشپزخانه جزیره

آشپزخانه جزیره، سبکی از چیدمان آشپزخانه است که پس از طراحی آشپزخانه باز یا اپن به روی کار آمد و اکنون با استقبال خوبی روبرو شده است و طرفداران زیادی در ایران و سایر نقاط دنیا دارد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به معرفی آشپزخانه جزیره و انواع آن می‌پردازیم.

معرفی آشپزخانه جزیره ال شکل

این نوع آشپزخانه مختص آشپزخانه‌های بزرگ است. معمولا یک سوی ال به ظرفشویی یا اجاق گاز و سر دیگر آن به میز غذاخوری با صندلی‌های پایه بلند که به اصلاح بار خوانده می‌شود، اختصاص دارد. در این‌گونه جزیره‌های آشپزخانه سعی می‌شود سطح میز سرو کمی بلندتر از سطح میز کار باشد و یا اگر هم ‌سطح هستند فاصله آن‌ها از هم زیاد است.

معرفی آشپزخانه جزیره

معرفی آشپزخانه جزیره مستطیلی شکل

برای معرفی آشپزخانه جزیره  می‌توان گفت اولین و کاربردی‌ترین نوع آن، جزیره‌های مستطیل هستند. در جزیره‌های مستطیلی که عرض زیادی دارند معمولا در یک طرف آن اجاق گاز و سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد و در طول دیگر میز سرو قرار داده می‌شود. حالا در جزیره‌های با عرض کم، دو طرف عرض مستطیل میز سرو و در یک طرف طول مستطیل اجاق گاز یا ظرفشویی قرار می‌گیرد.

kitch2 جذاب‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه‎

آشپزخانه جزیره گرد

در خانه‌های با دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از سطوح منحنی زیاد است که معمولا به صورت هماهنگ با اجزا مختلف خانه استفاده می‌شود. در آشپزخانه‌های با دکوراسیون داخلی مدرن جزیره‌های گرد یا منحنی رایج هستند. این گونه جزیره‌ها معمولا سینک ظرفشویی در جزیره قرار می‌گیرند و اجاق گاز در بخشی از کابینت‌های متصل به دیوار جاگذاری می‌شود. می‌توان در این جزیره‌ها از سینک‌های گرد تک لگنه بیشتر استفاده می‌شود تا هماهنگی بین شکل منحنی جزیره و سینک برقرار شود.

circle جذاب‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه‎

معرفی آشپزخانه جزیره همراه با میز

برای معرفی آشپزخانه جزیره همراه با میز می‌توان گفت که در آن میز سرو نیز قرار می‌گیرد. این جزء از جزیره به سلیقه و درخواست کارفرما اجرا می‌شود. ممکن است صندلی‌های پایه بلند یا کوتاه در آن تعبیه نشود. اگر قصد دارید از جزیره آشپزخانه به عنوان میز استفاده کنید، حتما بخشی را برای قرار گرفتن پا در نظر بگیرید.

kitch جذاب‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه‎

جزیره آشپزخانه مبله

این نوع جزیره معمولا محلی برای کار است و یک پیشخوان ثابت است که در بین مثلث کار (اجاق گاز، ظرفشویی و یخچال) قرار می‌گیرد. گاهی جزیره خود جزئی از مثلث کاری می‌شود. در جزیره‌های آشپزخانه مبله معمولا اجاق گاز، سینک ظرفشویی، فر، ماشین ظرفشویی و یخچال دارند و چیزی بیشتر از میز کار به حساب می‌آیند. حال با فاصله‌ای ممکن است جایگاهی برای سرو غذا و چیدن صندلی نیز فراهم شود یا نشود که به سلیقه کارفرما بستگی دارد.

معرفی آشپزخانه جزیره

پیشنهاد مطالعه: مطلب از جذابیت ست کردن فرش و مبل غافل نشوید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…