شیک‌ترین و به‌روزترین فرش برای منزل شما

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرش وینتیج یا کهنه‌نما به فرشی گفته می‌شود که ظاهری قدیمی دارد. این فرش‌ها در اثر اعمالی که روی آن‌ها انجام می‌شود کهنه نشان داده می‌شوند.
معرفی فرش وینتیج در دکوراسیون

شما هم به دنبال جدیدترین مدل فرش که شیک و امروزی باشد می‌گردید؟ پس خرید فرش وینتیج را در برنامه خود قرار دهید. اما در ابتدا لازم است این فرش را بشناسید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی فرش وینتیج در دکوراسیون می‌پردازیم.

معرفی فرش وینتیج در دکوراسیون

به‌طور کلی، فرش‌های وینتیجی که امروزه در بازار موجود هستند می‌توانند در دو دسته‌بندی، فرش وینتیج دستبافت و همین‌طور فرش وینتیج ماشینی قرار بگیرند. طبیعتاً هر کدام از این انواع نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و به ‌تبع شرایط افراد، مورد استفاده‌ آن‌ها قرار خواهند گرفت.

اگر می‌خواهید بدانید که فرش وینتیج دستبافت چیست باید بگوییم که فرش‌های دستبافت وینتیج، معمولا همان مدل‌هایی هستند که خود، به مرور زمان دستخوش تغییراتی شده و ظاهر تار و پودشان نیز از بین رفته است. البته می‌توان مدل‌های دستبافتی نیز پیدا کرد که با احتیاط و بدون آسیب رسیدن به بافت فرش، به مدل کهنه‌نما تبدیل شود.

معرفی فرش وینتیج در دکوراسیون

در مقابل اما فرش‌های وینتیج ماشینی، مدل‌هایی هستند که خودشان قدیمی نیستند و تار و پود از بین رفته‌ای ندارند، بلکه با کمک روش‌های مختلفی همچون سنگ‌شور کردن، استفاده از رنگ‌های کم‌رنگ در زمان بافت، نخ‌نما شدن و… در زمان تولید و ساخت، به شکل کهنه درمی‌آیند.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، اصولا فرش‌هایی که قدیمی‌تر هستند و یا به قول معروف، پاخور زیادی داشتند و نور بیشتری دیده‌اند، قیمت و ارزش به مراتب بیشتری دارند. این موضوع در رابطه با بسیاری از فرش‌های وینتیج نیز صدق می‌کند. به همین دلیل هم هست که معمولا قیمت فرش وینتیج دستبافت نسبت به مدل‌های ماشینی به مراتب بیشتر خواهد بود.

کاربرد فرش وینتیج در دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی سنتی این روزها مورد توجه درصد زیادی از مردم است. در خانه‌های مدرن که دارای طراحی داخلی به‌روز هستند استفاده از وسایلی که حال و هوای قدیمی دارد تضاد شیرینی ایجاد کرده است. خیلی از آپارتمان‌ها و خانه‌های مجلل با وسایل و ابزار سنتی قدیمی و عتیقه زینت داده شده‌اند.

از آن‌جایی که فرش هم یکی از المان‌های تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی است همواره مورد توجه ویژه طراحان است. اما نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که فرش‌های عتیقه و قدیمی و آن‌هایی که حقیقتا کهنه شده‌اند دارای ارزش بسیار بالایی هستند و قیمت‌هایی بالا دارند.

معرفی فرش وینتیج در دکوراسیون

مزایای خرید و روش نگهداری آن

  • از جمله مزایای فرش وینتیج می‌توان به وزن سبک آن اشاره نمود، به‌طوری که به راحتی قابل جابجایی هستند.
  • در بافت این دسته از فرش‌ها از الیاف مرغوبی چون تاپس و آکریلیک استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌هایی چون عدم پرزدهی، استحکام بالا، لطافت، مقاومت در برابر عوامل خارجی مثل مواد شوینده و تابش نور خورشید، ثبات رنگ و… هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تزیین دیوار اتاق خواب با ایده‌های شیک و خاص را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…