اگر این کارها را انجام می‌دهید، سرطان در کمین شماست

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان متوجه شدند درصد زیادی از سرطان‌ها بر اثر عوامل بسیار ساده‌ای به وجود می‌آیند که ما هر روز به راحتی و بدون توجه از کنار آن‌ها می‌گذریم.
کارهایی که باعث سرطان می شوند

دانشمندان متوجه شدند درصد زیادی از سرطان‌ها بر اثر عوامل بسیار ساده‌ای به وجود می‌آیند که ما هر روز به راحتی و بدون توجه از کنار آن‌ها می‌گذریم. این در حالی است که اگر بیمارانی که امروز بر تخت‌های بیمارستان خوابیده‌اند، این موارد را می‌دانستند شاید هیچگاه در طول عمر خود به سرطان دچار نمی‌شدند. با مجله دلتا همراه باشید تا عجیب ترین کارهایی که باعث سرطان می شوند آشنا شوید.

عجیب ترین کارهایی که باعث سرطان می شوند

کفش‌های پاشنه بلند

سرطان در اصل زمانی به وجود می‌آید که ژن‌های بدن دچار نقص یا آسیب می‌شوند. در بسیاری از موارد بعد از وارد شدن این آسیب‌ها، بدن سعی می‌کند آن‌ها را ترمیم کند، اما زمانی که این عوامل مانند تورم حالت دائمی به خود بگیرند، بدن مجبور است وقت زیادی را صرف برطرف کردن آن کند و به همین دلیل از ترمیم ژن‌های آسیب‌دیده اجتناب می‌کند و این درست زمانی است که ما مستعد ابتلا به سرطان می‌شویم. با پوشیدن کفش پاشنه بلند مفاصل پا به طور مداوم در معرض تورم قرار می‌گیرند. در این زمان سیستم ایمنی به جای درمان ژن‌های آسیب‌دیده مجبور است بخش زیادی از توجه خود را معطوف به اثرات جانبی کفش‌های پاشنه بلند کند.

2713724 213 اگر این کارها را انجام می‌دهید، سرطان در کمین شماست

دهان‌شویه‌ها

مطالعات انجام شده، نشان می‌دهد دهان‌شویه‌هایی که حاوی اتانول هستند، خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهند. به نظر می‌رسد این ترکیب باعث آسیب‌پذیر شدن بافت‌های دهان در برابر عوامل سرطان‌زا مانند دود سیگار می‌شود.

هرقدر میزان الکل موجود در این مواد بیشتر باشد، به همان اندازه خطر سرطان‌زا بودن آن‌ها هم بیشتر است.

استفاده از رنگ موها

زنانی که به طور دائمی از رنگ‌ مو استفاده می‌کنند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند. این اولین بار است که دانشمندان متوجه تعداد دفعات استفاده از این محصولات و ارتباط آن با ایجاد سرطان شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که حداقل یک بار در ماه موهای خود را رنگ می‌کنند با احتمال دوبرابر بیشتر از زنان دیگر ممکن است سرطان مثانه را تجربه کنند.

نشستن مداوم

شاید عجیب به نظر برسد، اما علت ابتلای درصد زیادی از افراد به بیماری سرطان، نشستن طولانی‌مدت بوده است. نشستن طولانی مدت میزان تری‌گلیسرید، کلسترول، فشار و قند خون را افزایش داده و ترشح هورمون اشتها را بیشتر می‌کند. نشستن بیش از ۶ ساعت در روز درست به اندازه سیگار کشیدن و حتی بیشتر از آن می‌تواند به سلامت انسان‌ها آسیب وارد کند.

بیشتر بخوانید: مطلب دانستنی‌های عجیب ولی واقعی را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

    خیلی مفید

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۵ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…