از جذابیت ست کردن فرش و مبل غافل نشوید

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تا به حال شده است هنگامی که وارد خانه‌ای می‌شوید احساس رضایت و خوشایندی داشته‌ باشید؟ فکر می‌کنید منشا این احساس خوب از کجا به‌وجود می‌آید؟
ست کردن مبلمان و فرش

یکی از المان های مهم در دکوراسیون خانه، مبل و فرش است که باید حواستان به ست کردن آن‌ها باشد. می‌پرسید چگونه؟در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات درباره ست کردن فرش و مبل می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا زیبایی را به خانه ببرید.

انتخاب فرش همرنگ مبل

اگر شما طرفدار دکوراسیونی مینیمال و یکدست هستید، فرشی که همرنگ مبلمان شما باشد فضای دلخواه شما را ایجاد می‌کند. سادگی این سبک باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. پیشنهاد ما این است که رنگ فرش شما از همان توناژ ولی کمی تیره و یا روشن‌تر باشد. همچنین خوب است تا دیگر وسایل شما از رنگ‌های متفاوتی استقاده شود که فضا خسته کننده و بی‌روح به نظر نرسد.

ست کردن مبلمان و فرش

انتخاب رنگ مکمل برای فرش و مبل

هنگام انتخاب رنگ فرش قانونی وجود ندارد، فقط پیشنهاداتی برای زیباتر شدن منزل به شما ارائه می‌شود که یکی از این پیشنهادات جذاب، استفاده از فرشی است که همرنگ مبلمان شما نباشد. البته به این معنی نیست که هر رنگی را می‌توان خریداری کرد، بلکه منظور رنگ‌های مکمل و مناسبی است که زیبایی خانه شما را چند برابر می‌کند. دقت کنید که باید فرش مورد نظر با تمام دکور خانه هماهنگ باشد. با نکاتی از ست کردن فرش و مبل زیبایی خانه خود را چند برابر کنید.

ست کردن مبلمان و فرش

 

فرش همرنگ کوسن‌ها در ست کردن مبلمان و فرش

مدل دیگر از ست کردن فرش و مبل، ست کردن آن‌ها با کوسن است. خیلی از افراد دوست ندارند رنگ فرش با بدنه مبل آن‌ها یکسان باشد؛ اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می‌توانید از کوسن‌ها کمک بگیرید. با خرید فرشی همرنگ کوسن و یا دوختن کوسن‌هایی همرنگ فرش، به صورت نامحسوسی میان فرش و مبل‌ها تناسب ایجاد می‌کنید و شاهد منظره‌ای دلنشین خواهید شد.

فرش همرنگ کوسن‌ ها

فرش همرنگ کوسن‌ها

لازم نیست حتما مبل و فرش همرنگ باشند، اگر مبلمان شما طرح‌دار است هیچ اشکالی ندارد فرش شما هم همان طرح را داشته باشد. شاید کمی خانه شلوغ به نظر برسد، اما نمی‌توان از زیبایی آن چشم پوشی کرد. پس سلیقه خاص خود را با خرید مبل و فرش طرح‌دار به نمایش بگذارید.

فرش همرنگ کوسن‌ ها

هم سبک بودن در ست کردن مبلمان و فرش

موضوع مهم در دکوراسیون داخلی، هم سبک بودن وسایل است که باعث ایجاد تناسب میان دکور خانه می‌شود؛ البته می‌توان ترکیبی از سبک‌های مختلف را هم امتحان کرد اما این کار دقت بسیاری لازم دارد که اگر به نتیجه برسد با یک شاهکار رو‌به‌رو خواهید شد. به‌طور مثال اصولا برای مبل‌های سلطنتی و استیل از فرش‌های سنتی یا ایرانی استفاده می‌کنند و برای ترکیب با مبل‌های ال شکل و مدرن، فرش‌های مدرن گزینه مناسبی هستند. پس اول سبک خانه خود را مشخص کنید.

هم سبک بودن فرش و مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباه در چیدمان منزل که هرگز نمی‌دانید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…