طرز تهیه پاستا با سیب زمینی سرخ کرده

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاستا یکی از غذاهای خیلی خوشمزه است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. پاستا را در طعم‌ها و مزه‌های متفاوتی می‌توان درست کرد و از آن لذت برد.
پاستا با سیب زمینی

پاستا با سیب زمینی یکی از انواع پاستاها است که بسیار خوشمزه و ساده تهیه می‌شود. در آن از مرغ استفاده می‌شود و یا به صورت گیاهی و بدون مرغ می‌توانید این پاستا را تهیه کنید. پاستاها به دلیل سادگی و زود آماده شدن آن‌ٰها بین همه سنین محبوب هستند به‌خصوص بچه‌ها که پاستا را بسیار دوست دارند. شما می‌توانید برای تنوع در تهیه غذاها و پاستا از این دستور پخت استفاده کنید و این پاستا خوشمزه را با سیب‌زمینی و مرغ برای شام یا ناهار تهیه کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پاستا فرمی ۱ بسته
  • سیب‌زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی ۲ ق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

پاستا با سیب زمینی

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و فلفل سیاه و نمک و زردچوبه و پودر سیر خوب تفت دهید تا مرغ ها تغییر رنگ دهند و سرخ شوند سپس از تابه خارج کنید.

مرحله دوم

در ادامه سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید و داخل تابه بریزید. به همراه کمی روغن و نمک سرخ کنید تا کمی نرم شوند. سپس از تابه خارج کنید.

مرحله سوم

پیاز را پوست بگیرید و خلالی یا نگینی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید. سپس فلفل دلمه نگینی شده را اضافه کنید و تفت دهید تا فلفل‌ها نرم شوند. بعد مرغ و سیب‌زمینی سرخ‌شده را اضافه کنید و رب را به همراه کمی پاپریکا اضافه کرده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس ۱/۲ لیوان آب بریزید و در تابه را بگذارید تا سس غلیظ شده و مزه مواد به خورد هم برود.

مرحله چهارم

داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید. سپس کمی نمک و روغن مایع و زردچوبه داخل آب بریزید. صبر کنید تا پاستاهای شما ۱۰ دقیقه نرم شوند. سپس آبکش کنید. شما در این مرحله می‌توانید به دو صورت عمل کنید: پاستا را به همراه مواد میانی دم بگذارید یا می‌توانید پاستا را به مدت ۲۰ دقیقه دم گذاشته و موقع سرو مواد میانی را روی آن قرار دهید.

نکات مهم

  • می‌توانید به جای مرغ از گوشت چرخ‌کرده نیز استفاده کنید.
  • مقدار سیب‌زمینی به دلخواه زیاد و کمی قارچ نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • افزودن کمی زردچوبه به آب پاستا باعث خوش‌رنگ شدن آن می‌شود.

پیشنهاد مطالعهخورشت پیچاق قیمه، غذای اعیانی اردبیلی‌ها را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…