آسمان خراش های قابل حمل ؛ دستاورد جدید حوزه معماری

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با مطالعه این گزارش تصاویر آسمان خراش های زیبای دنیا را از دست ندهید.
آسمان خراش های قابل حمل

آسمان خراش های قابل حمل چیست؟ گروه معماری CRG برای سومین بار متوالی موفق به دریافت جایزه در مورد تمرکز بر ایده‌ پردازی در ساخت خانه‌های مسکونی موقت در شهر بمبئی هندوستان شده است.

این گروه معماری در محله زاغه‌ نشین و پرجمعیت Dharavi طرح ساخت ۵ هزار فضای مسکونی موقت با استفاده از ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه تجهیزات حمل ونقل را اجرا کرده است و مجموعه آسمان خراش های قابل حمل را ساخته است.

طرح آسمان خراش های قابل حمل، ساختار و سازه اصلی واحدها همگی با بلوک های سبک بتنی مقاوم سازی شده اند که دارای سطحی صیقلی و صاف است که به ۳ اتاق قابل سکونت منتهی خواهند شد.

تمام این واحدهای آسمان خراش های قابل حمل همچون قوطی و جعبه های سبک قابل حمل تا ارتفاع ۴۰۰ متری روی یکدیگر قرار می گیرند و زاویه هرکدام از این قوطی های مسکونی با دیگری متفاوت است.

در قسمتی از بدنه قوطی های قابل سکونت که در این طرح ارائه شده، ورقه شیشه‌ای و پلی اورتان سبک قرار می‌گیرد تا هم دما و فشار داخل واحدها را کنترل کند و هم حمل آن ها هرچه راحت‌تر و سریع‌تر  باشد.

یکی از معماران گروه CRG در این‌باره می گوید: ما به دلیل نوع زمین و شکل هندسی آن توانستیم با فراغ بال فکر کنیم و با بهره‌برداری از بالاترین حجم ممکن، در مورد ساخت ۲ برج مسکونی تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهیم. بنابراین به دلیل برخورداری از فضای باز و نامحدود منطقه، در نهایت تصمیم گرفته شد که نمای خارجی این برج ها با یک شکل هندسی مدور و به حالت چرخشی و گردان ارائه شود.

از نکته های جالب توجه این است که موقعیت کلاسیک و استاندارد هرکدام از جعبه‌های مسکونی قابل حمل به‌گونه‌ای طراحی شده که این امکان را به وجود می‌آورد تا هر طبقه و هر واحد چشم‌انداز و زاویه دید متفاوت داشته باشند.

همچنین زاویه های گردشی ۹۰ درجه هر یک از این قوطی ها نیز موقعیتی را در این آسمان خراش های قابل حمل فراهم می کند که فضای سایه آن بیشتر بوده و فضاهای هدر رفته کمتر در آن به چشم بخورد. از این رو می توان گفت هدر رفتن انرژی در این برج های مسکونی نیز به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.

شایان ذکر است که طرح مدور و گردشی این برج‌های مسکونی سبب شده که سیستم دفاعی سازه در مقابل هرگونه خطرات زیست‌محیطی بسیار افزایش پیدا کند و آسیب جدی در اثر طوفان، زلزله، سیل و یا گردباد این واحدها را تهدید نکند.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. ...

    ۷ مرداد ۱۳۹۷ در ۷:۴۹ ق٫ظ

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

    پاسخ

  2. پیام صادقی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    فکر گنم هر طور باشه باز هم از ساختمان های مسگن مهر پرند یهتر باشه…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…