۷ ایده‌ کاربردی برای تزیین دیوار اتاق پذیرایی

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیوار ها به عنوان سازه اصلی و تشکیل دهنده هر بنایی محسوب می‌شوند و یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در طراحی فضای داخلی هستند که می‌توانند به ظاهر فضای شما شخصیت ببخشند.
طراحی دیوار اتاق پذیرایی

تزیین دیوار اتاق پذیرایی یکی از رایج‌ترین معضلاتی است که بیشتر خانواده‌ها از آن گلایه می‌کنند. دیوار خالی می‌تواند تاثیر منفی بر دکوراسیون شما بگذارد اما در عین حال فرصتی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید رنگ و روح منحصربه‌فردی را به فضای خود ببخشید. در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی را برای تزیین و طراحی دیوار اتاق پذیرایی به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده‌ از تابلوی نقاشی بزرگ

دیوارهای بزرگ در اتاق‌های پذیرایی این فرصت را به شما می‌دهد که آن را به ویترینی برای نمایش تابلوهای نقاشی بزرگ تبدیل کنید. تابلوی نقاشی خود را متناسب با پالت رنگی دکوراسیون‌ خود انتخاب کنید تا بتوانید فضای هماهنگی بسازید. مثلا در طراحی دیوار اتاق پذیرایی زیر تابلو نقاشی انتخاب شده کاملا با طیف رنگی اتاق همسو بوده و در عین حال که فضای جذابی ساخته است، با دکوراسیون اتاق نیز هماهنگ است.

طراحی دیوار اتاق پذیرایی

 کلکیسونی از گیاهان

اگر شما عاشق گیاهان آپارتمانی هستید، می‌توانید با کمک قفسه‌هایی از آن‌ها برای تزیین دیوار اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. شما می‌توانید با کمک این گیاهان حس و حال جدیدتری به دکورسیون‌ خود ببخشید و فضای انرژی بخشی برای خودتان بسازید. البته بهتر است که برای ایجاد دکوراسیون منسجم گیاهان خود را با دکوراسیون‌ خود مطابقت دهید.

البته شما محدود به گیاهان آپارتمانی نیستید و می‌توانید ایده‌های متنوعی را برای طراحی دیوار اتاق پذیرایی خود بکار ببرید. مثلا در دکوراسیون زیر از تابلوهای چمن که به صورت عمودی رشد می‌کنند، برای تزئین دیوار پشت مبل استفاده شده است.

طراحی دیوار اتاق پذیرایی

کلکسیونی از همه چیز در دیوار اتاق پذیرایی

شما می‌توانید مجموعه‌ای از وسایل موردعلاقه‌ خود را برای طراحی دیوار اتاق پذیرایی بکار ببرید. مثلا در دکوراسیون زیر دو تابلو هنری با قفسه‌هایی از گیاهان آپارتمانی، علایق صاحب خانه را به نمایش گذاشته است.

کلکسیونی از همه چیز

تزیین دیوار اتاق پذیرایی با استفاده از آینه‌ها

آینه‌ها بهترین روش برای انعکاس فضای اطراف اتاق هستند. علاوه بر این در آپارتمان‌های کوچک استفاده از آینه‌ها باعث می‌شود که فضا بسیار بزرگ‌تر از اندازه‌ واقعی خود به‌نظر برسد.

استفاده از آینه‌ ها

تلویزیون‌های سایز بزرگ

اگر عاشق تماشای بازی یا فیلم‌های موردعلاقه‌ی خود در صفحه‌ی نمایش بزرگ هستید، بهتر است که از همین ایده برای طراحی دیوار اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. نگاهی به دکوراسیون زیر بیندازید.

تلویزیون‌ های سایز بزرگ

تزیین دیوار پذیرایی با تابلوهای نقاشی، چاپی یا عکس

بیشتر طراحان داخلی اعداد فرد را اعداد جادویی برای ترکیب اشیا و عناصر تزیینی در دکورسیون داخلی می‌دانند. چرا معتقدند گروه‌های فرد از لحاظ بصری فضای جذاب‌تری می‌سازند. در مورد گروه‌بندی تابلوهای نقاشی، چاپی یا عکس در دیوار اتاق پذیرایی نیز بهترین عدد رقم سه است که تعادل عالی را در فضا ایجاد می‌کند. مخصوصا برای دیوار پشت مبل راحتی این ایده‌ می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

گروهی از تابلوهای نقاشی

طراحی دیوار اتاق پذیرایی با کاغذ دیواری

گزینه‌ی دیگر شما برای تزیین دیوار اتاق پذیرایی می‌تواند استفاده از کاغذ دیواری باشد. با توجه به سبک دکوراسیون پذیرایی می‌توانید از انواع الگوهای ساده یا پیچیده برای کاغذ دیواری استفاده کنید. مثلا در دکوراسیون زیر الگوی کاغذ دیواری با پارچه کوسن مبل هماهنگی دارد.

استفاده از کاغذ دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب شما را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…