در این جنگل روی ابرها قدم بزنید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنگل ابر شاهرود جشن پیوند آسمان و زمین بر فراز جنگلی سرسبز با درختان بلند قامت است. این جنگل بازمانده‌ای از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که در مرز دو اقلیم متفاوت، بین سمنان و گلستان قرار دارد.
جنگل ابر در شاهرود

جنگل زیبا و تماشایی ابر که شبیه به اقیانوسی در دل جنگل است، از جمله قدیمی‌ترین جنگل‌های هیرکانی روی زمین شناخته می‌شود. این جنگل گونه‌های نادر، کمیاب و زیبای گیاهی و جانوری زیادی را در خود جای داده که تماشای هر یک از آن‌ها تجربه‌ای جذاب و لذت‌بخش است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل ابر در شاهرود آشنا شوید.

جنگل ابر در شاهرود

جنگل ابر یکی از جاذبه‌های طبیعی و از فوق‌العاده‌ترین دیدنی‌های شاهرود است و جایی است که انگار آسمان به زمین نزدیک شده است. این جنگل در منطقه‌ای جای گرفته که محل تلاقی دو اقلیم آب‌ و هوای متفاوت یعنی دو ناحیه کم فشار (دشت گرگان) و پرفشار (منطقه ابر) است و به‌عنوان باریک‌ترین قسمت از سلسله جبال البرز، مرز دو اکوسیستم منطقه نیمه بیابانی و جنگلی محسوب می‌شود. همین موقعیت موجب شکل‌گیری اقیانوس ابری در این منطقه شده و علت نام‌گذاری این جنگل نیز شباهت زیاد آن به دریای ابر در آن و ارتفاع کم آن با جنگل است که بر زیبایی این منطقه می‌افزاید.

 

جنگل ابر در شاهرود

جنگل ابر وسعتی در حدود ۳۵ هزار هکتار دارد و ادامه جنگل‌های سرسبز و دیدنی شمال است. در جنگل رازآلود ابر، جاذبه‌های توریستی فراوانی وجود دارد که تماشای هر یک از آن‌ها، شما را بیشتر سر ذوق می‌آورد. شهرت این جنگل وسیع تنها به‌خاطر ثروت منابع طبیعی، گیاهان و درخت‌های کهن‌سالش نیست. جنگل ابر صحنه‌ نمایش یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های ایران است. از فراز این جنگل که نظاره کنید، دریایی خامه‌ای از شیطنت ابرها را می‌بینید که درخت‌ها به حاشیه‌ آن پناه برده‌اند و منتظر امواج لطیفش هستند. جنگل ابر شاهرود نمای بی‌نظیری از قرار گرفتن زمین در یک قدمی آسمان است.

جنگل ابر کجاست؟

این جنگل در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود در بخش بسطام و دهستان خرقان قرار دارد. این جنگل در منطقه البرز شرقی و در ۱۲ کیلومتری روستای ابر جای گرفته است. همچنین قسمت‌های زیادی از آن مرز استان سمنان و گلستان را پوشش می‌دهد. از شمال به جنگل‌های استان گلستان، از شرق به منطقه اولنگ، از جنوب به کوه قاسم، کوه ابر و قطری و از غرب به کوه یخام و تکیاتو محدود است.

جنگل ابر کجاست

مسیر دسترسی جنگل ابر

برای رسیدن به جنگل ابر باید خودتان را به استان سمنان و شاهرود برسانید. اگر از سمت تهران حرکت می‌کنید، بعد از رسیدن به سمنان باید از شاهرود یا بسطام به آزادشهر و سپس به روستای قلعه نو خرقان بروید و با عبور از این روستا جاده جنگل ابر شاهرود را در پیش بگیرید. لازم است بدانید با ماشین نمی‌توانید خیلی در جنگل پیش بروید و تنها در مراتع اطراف که نرسیده به جنگل هستند، می‌توانید گشتی بزنید.

همچنین درصورتی که می‌خواهید با اتوبوس یا قطار به این سفر بروید، بعد از رسیدن به شاهرود با تاکسی به میدان امام این شهر بروید. از آن جا با تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی که از ساعت هشت صبح تا شش غروب کار می‌کنند خودتان را به جنگل ابر برسانید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با کوه خوراکی در جزیره هرمز آشنا شوید

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…