۵ اشتباه در چیدمان منزل که هرگز نمی‌دانید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما دوست داریم خانه‌ای مرتب، زیبا و شیک داشته باشیم. با استفاده از تکنیک‌های ساده دکوراسیون داخلی می‌توانید چیدمان ایده‌آل خود را داشته باشید. همراه ما باشید.
اشتباهات در چیدمان منزل

بسیاری از افراد در چیدمان منزل خود دچار اشتباه می‌شوند. چیدمان وسایل ممکن است کمی گیج‌کننده به‌نظر برسد و ندانید که کدام وسیله را کجا قرار دهید. با در نظر داشتن قواعد چیدمان منزل، کار شما آسان‌تر می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در چیدمان منزل می‌پردازیم.

جانمایی اشتباه تلویزیون در پذیرایی

همه ما استفاده از وسایل تزئینی را دوست داریم البته از زیبایی آن‌ها هم نمی‌توان چشم پوشی کرد، اما میز تلویزیون محل قرار دادن لوازم دکوری شما نیست. هنگام تماشای آن باید صفحه مرکز توجه باشد و صحیح نیست با دکوری‌های شما شلوغ و بهم ریخته دیده شود. نکته دیگر مکان قرار دادن تلویزیون است. لازم نیست حتما در نقطه مرکزی قرار بگیرد، با کمی خلاقیت می‌توانید جای مناسبی برای آن در نظر بگیرید تا خانه‌ای متفاوت و شیک‌ داشته باشید.

اشتباهات در چیدمان منزل

استفاده زیاد از گل و گیاه؛ اشتباهات در چیدمان منزل

انرژی خوب گیاهان و زیبایی بی‌نظیر آن‌ها هرکسی را شیفته خود کرده و استفاده از آن‌ها در خانه سبب ایجاد حس خوب و آرامش می‌شود. بهتر است تا از چند گلدان طبیعی و آپارتمانی استفاده کنید، قول می‌دهیم روحیه شما هر روز با نشاط‌تر از دیروز خواهد شد. اما فراموش نکنید که قرار نیست جنگل را به خانه بیاورید و یا خانه شما به گلخانه تبدیل شود، شما نباید زیاده‌روی کنید.

اشتباهات در چیدمان منزل

استفاده از وسایل دکوری زیاد

درست است که دکوری‌های زیبا و گران بسیار جذاب و چشم‌نواز هستند و استفاده از آن‌ها به خانه رنگ می‌دهد اما دقت کنید که به مرور خانه شما تبدیل به موزه‌ای زیبا اما نامناسب نشود. چیدمان خانه ایده‌آل، وسایل تزئینی زیبا، شگفت‌انگیز و مجذوب کننده‌ای دارد، اما اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد، تبدیل به وسایل‌های به درد نخور و جاگیر می‌شود.

وسایل دکوری زیاد

انتخاب نادرست پرده‌ها؛ اشتباهات در چیدمان منزل

یکی از لوازم ضروری خانه پرده‌ها هستند که باعث ایجاد امنیت روانی و مشخص کننده حریم می‌شوند، بنابراین بهتر است که حتما از آن استفاده کنید و خانه خود را به همان حال رها نکنید. هنگام انتخاب پرده دقت کنید زیرا در حس و حال منزل شما بسیار موثر است. اگر می‌خواهید فضای منزل شما بزرگ‌تر دیده شود باید از پرده‌های بلند و با پهنای زیاد و همچنین از رنگ‌های روشن استفاده کنید. به هیچ عنوان خرید پرده‌های کوتاه و تیره برای پنجره‌های شما توصیه نمی‌شود، چراکه باعث خفگی فضای خانه شما می‌شود.

انتخاب نادرست پرده‌ ها

استفاده از تم رنگی نادرست

یکی از اشتباهات در چیدمان منزل انتخاب تم رنگی نادرست است.استفاده از رنگ‌های ثابت بسیار هیجان‌انگیز است. ممکن است در مرحله اول برای شما جذاب باشد، اما در دراز مدت خسته کننده می‌شود. پس سعی کنید خود را مقید به یک نوع چیدمان نکنید. اگر یک تم مشخص را دوست دارید می‌توانید از وسایل مختلف برای ایجاد آن استفاده کنید. به‌طور مثال می‌توانید یک تابلو و مجسمه یا چند کوسن مناسب تهیه کنید تا هم چیدمانی دلخواه و هم خانه‌ای بی‌نقص داشته باشید.

استفاده از تم رنگی نادرست

پیشنهاد مطالعه: مطلب تاثیر بی‌نظیر آینه‌ها در زیبایی دکوراسیون منزل را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…