خوراک مرغ عسلی، طعمی متفاوت و دلپذیر

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواص عسل بر کسی پوشیده نیست. اگر می‌خواهید یک خورشت خوشمزه اصیل و مجلسی درست کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مرغ عسلی را حتما امتحان نمایید.
خوراک مرغ عسلی

از شیرین پلو و فسنجان که بگذریم، غذاهای شیرین جای زیادی در سفره ما ندارند اما وقتی بسیاری از همین غذاهای ناآشنا روی میز مهمانی قرار می‌گیرند، توجه همه را به طعم خاصشان جلب می‌کنند. در این مطلب طرز تهیه یکی از پرطرفدارترین خوراک‌های شیرین را به شما آموزش می‌دهیم. خوراک مرغ عسلی یک مرغ برشته خوشمزه است که با سسی متفاوت و ساده طعم‌دار شده. مطمئن باشید که شما هم مثل طرفداران قدیمی خوراک‌های شیرین، از چشیدن مرغ با عسل پشیمان نمی‌شوید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • ران مرغ با پوست و استخوان: چهار تا شش تکه
  • نمک دریا: به مقدار لازم
  • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز تند خرد شده: یک عدد
  • سبزیجات شسته و خرد شده: به مقدار لازم
  • عسل: دو قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک مرغ عسلی

مرحله اول

برای شروع تکه‌های مرغ را بشویید و با یک دستمال تمیز دو طرفشان را خوب خشک کنید. سپس به مقدار کافی به هر دو طرف مرغ‌ها نمک و فلفل بزنید و آن را در تابه مناسبی قرار دهید که داخلش روغن زیتون ریخته‌اید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و در آن را ببندید تا مرغ‌ها سرخ شوند. در زمان سرخ شدن مرغ‌ها، آن‌ها را تکان نداده و زیر و رو نکنید.

مرحله دوم

حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که یک طرف مرغ خوب سرخ و برشته شود. بعد از اینکه به اندازه کافی سرخ شد، مرغ را به طرف دیگر برگردانید و دوباره در تابه را ببندید. دلیل بستن در این است که مرغ کمی آب بیندازد و زمان سرخ شدن آن طولانی شود. در این صورت مرغ بدون آنکه نیاز به اضافه کردن آب داشته باشد به اندازه کافی می‌پزد و پوست آن بعد از سرخ شدن خشک و ترد می‌شود.

مرحله سوم

در فاصله تفت خوردن فلفل، سبزیجات دلخواه خود مثل کاهو، بروکلی و … را خرد کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. به آن‌ها نمک و فلفل بزنید و خوب زیر و رو کنید.

مرحله چهارم

وقتی ران‌های مرغ سرخ شدند آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید، فلفل قرمز خرد شده را در همان روغن باقی‌مانده تفت دهید. وقتی فلفل تفت خورد، شعله را خاموش کنید و عسل را در تابه بریزید تا با همان حرارت تابه آب شود و بافت بازتری پیدا کند. عسل را با فلفل و سرکه سیب مخلوط کنید. یک قاشق از این سس را روی سبزیجاتی که آماده کرده بودید بریزید و مرغ‌ها را آغشته به باقی سس کنید.

مرحله پنجم

مرغ‌های آغشته به سس عسل را در ظرف سرو بکشید و سالادی را که به آن سس عسلی زده‌اید هم کنار آن‌ها قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: پاستا با سس قارچ؛ غذای محبوب ایتالیایی را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…