بهترین کباب‌ها را در قلب تهران امتحان کنید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از گذشته تا به امروز، انواع کباب همیشه مهمان سفره‌ ایرانیان بوده و خواهد بود. این غذای لذیذ، خوشمزه و مقوی، طرفداران بسیار زیادی در سطح خاورمیانه دارد.
بهترین کبابی های تهران

چلوکباب از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که غذایی ملی محسوب می‌شود. کباب همراه با برنج دم‌کشیده با عطر کره و گوجه فرنگی کبابی سرو می‌شود و با وجود این‌که مواد اولیه‌ ساده‌ای دارد، اما به‌شدت لذیذ است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با بهترین کبابی های تهران آشنا شوید.

رستوران شمشیری

شمشیری، رستورانی تاریخی است که بین مردم محلی طرفداران زیادی دارد. با توجه به نام آن (که به معنی شمشیر یا سیخ کباب است) تعجبی ندارد که بهترین کوبیده‌های تهران را سرو کند. دکوراسیون ساده و رومیزی‌های پلاستیکی‌ این رستوران را می‌توان به‌ لطف وجود شمشیر بزرگ آویزان روی دیوار نادیده گرفت. جالب است بدانید که حاج محمدحسن شمشیری صاحب این رستوران یکی از یاران باوفای دکتر مصدق بود و به همین دلیل این رستوران علاوه بر غذا، شاهد گفتگوها و مباحث سیاسی زیادی هم بوده است.

گفته می‌شود که رستوران شمشیری برای اولین بار ترکیب کره با کباب را ابداع کرد و برای سرو چلوکباب روی آن کمی کره قرار داد. البته در مورد این ادعا حرف‌ و‌ حدیث‌های زیادی وجود دارد، با این‌ حال رستوران شمشیری یکی از بهترین کباب‌های تهران را طبخ می‌کند. علاوه بر کباب کوبیده، کباب برگ و باقالی پلو با ماهیچه این رستوران هم بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.

معروف ترین کبابی های تهران

رستوران نایب

نایب غلامحسین (نایب بزرگ) در سال ۱۲۵۴ همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد، حمام ابتدای بازار صحاف‌ها را خرید و خزینه‌هایش را پر و سالن بزرگ حمام را با فرش‌های زربافت مفروش کرد تا بازاری‌ها برای اولین بار ترکیب برنج، کره و کباب را تجربه کنند. غذای ابداعی نایب چنان اهمیتی یافت که امروزه چلو کباب غذای ملی و نام نایب یک برند برتر در صنایع غذایی است.

تهرانی‌ها این رستوران را به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های پایتخت می‌شناسند و اکنون با گذشت ۱۲۰ سال از زمانی که برای اولین‌بار در ایران چلوکباب ابداع شد، نام نایب همچنان از اعتماد و استقبال مردم برخوردار است.

رستوران نوید

رستوران نوید در خیابان سهروردی هم یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در لیست بهترین کبابی‌های تهران قرار می‌گیرد. این رستوران همواره با استقبال خوبی روبرو است و طعم غذاهای آن همواره به یادتان خواهد ماند. علاوه بر طعم خوبی که غذاهای این رستوران دارد موقعیت قرارگیری آن هم در یکی از پر رفت‌وآمدترین خیابان‌های تهران سبب شده تا مشتریان زیادی داشته باشد.

کبابی های خوب تهران

رستوران شرف الاسلامی

یکی از قدیمی‌ترین، معروف‌ترین و بهترین رستوران‌ها که می‌توانید بهترین کباب‌های تهران را در آن میل کنید بدون شک رستوران شرف‌الاسلامی است. شهرت این رستوران به حدی است که بسیاری تنها برای غذا خوردن در این رستوران هم که شده به منطقه بازار می‌آیند. این رستوران بسیار قدیمی است و در راسته پشت مسجد امام قرار گرفته است.

بهترین کبابی های تهران

چلو کبابی مسلم

مهم نیست اهل شمال تهران، غرب، شرق و یا جنوب باشید. بسیاری از مشتریان مسلم دورترین مسافت‌ها را پشت سر می‌گذارند تا پس از انتظار در صف‌های بسیار طولانی، نهایتا بتوانند طعم چلوکباب های مسلم را بچشند. شاید در مراجعه به این رستوران کمی دچار مشکل شوید. زیرا رستوران مسلم در دل بازار تهران قرار دارد و با وسیله نقلیه شخصی نمی‌‌توانید به آنجا مراجعه کنید. با همه این اوصاف کیفیت غذایی که میل می‌کنید، قطعا ارزش این همه دردسر را دارد. مسلم را به جرات می‌توان یکی از بهترین کبابی‌های تهران دانست که در بازار قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند صد در صد مردم این روستا با سواد هستند.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۵۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    سلام، ممنون از مجله خوبتون و راهنمایتون. امکانش هست آدرس دقیق رستوران ها بفرمایئد. ممنون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۲۰ ب٫ظ

      از حسن نظر و همراهی شما کاربر عزیز سپاسگزاریم

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…