چگونه پرده‌‎ها را با رنگ دیوار ست کنیم

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توجه به اینکه پرده‎ و دیوار همیشه در کنار یکدیگر قرار دارند، هر ناهماهنگی بیشتر از بقیه دکوراسیون به چشم می‌آید و روی بیننده تاثیر می‌گذارد.
هماهنگی بین پرده‌‎ها و رنگ دیوارها

حتی اگر شما از شیک‏‌ترین مبلمان در طراحی داخلی خود استفاده کنید، در نهایت این پرده‌ها و دیوارها هستند که مکمل دکوراسیون شما خواهند بود. هماهنگی پرده‌‎ ها و دیوارها یکی از مواردی است که در ست دکوراسیون منزل بسیار مهم شمرده می‌‎شود. با مجله دلتا همراه باشید.

از رنگ‌‎های خنثی استفاده کنید

گاهی اوقات بهترین روش ایجاد تعادل در فضا، استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های قوی مثل قرمز و نارنجی است.پرده‌های سفید با هر دو تونالیته رنگ‌های گرم و سرد دیوار به خوبی هماهنگ می‌شوند.
حالت بر عکس این قضیه یعنی پرده‌هایی با رنگ‌های قوی نیز به خوبی با دیوارهای خنثی هماهنگ می‌شوند. برای مثال دیوارهای سفید یا به رنگ کرمی به خوبی با هر رنگی ترکیب می‌‎شوند و حتی می‌توانند در کنار پرده‌هایی از رنگ‌‎های قوی نیز فضای پذیرایی عالی را برای مهمانان‌ بسازند.

هماهنگی بین پرده‌‎ها و رنگ دیوارها

از رنگ‌های مشابه برای ست دکوراسیون منزل استفاده کنید

استفاده از تنها یک رنگ برای دکوراسیون اتاق، رنگ دیوارها و پرده‌ها یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. البته اینکه بخواهید دقیقا از یک رنگ برای رنگ غالب اتاق به عنوان رنگ مبلمان، دیوارها و پرده‌ها استفاده کنید، غیرممکن است ولی شما می‌توانید سایه‌های مختلف یک رنگ که کاملا نزدیک به هم هستند را بدین منظور به‌کار ببرید.

ست دکوراسیون منزل

از رنگ‎های مکمل استفاده کنید

رنگ‌های مکمل روش مطمئن و درستی برای تزئین هر اتاقی هستند. از آنجا که رنگ‌های مکمل کاملا در مقابل هم هستند، مطمئن باشید که طرح رنگی شما از لحاظ بصری بسیار جذاب خواهد بود و شما با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر دیوارهای آبی رنگ دارید، می‌توانید از رنگ مکمل آن یعنی نارنجی برای پرده‌ها استفاده کنید. برای جذابیت بیشتر نیز می‌توانید از پس‌زمینه‌ نارنجی با الگوهای سفید یا عاجی رنگ برای پرده‌ها کمک بگیرید تا بتوانید فضای آرام‌تری را بسازید.

هماهنگی بین پرده‌‎ها و رنگ دیوارها

تکرار رنگ‌ها برای هماهنگی بین پرده‌‎ها و رنگ دیوارها

یک رویکرد دیگر که شما می‌‎توانید برای هماهنگی پرده‌‎ ها و رنگ دیوارها به‌کار ببرید، تکرار رنگ‌ها در برخی مبلمان یا لوازم جانبی اتاق است.

به‌عنوان مثال اگر شما از پرده‌های مخملی قرمز برای پوشش پنجره‌های اتاق استفاده کرده‌اید، بهتر است که این رنگ را در دیوار و لوازم جانبی اتاق دوباره استفاده کنید. می‌توانید برای این کار یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری از طرح گل رز بپوشانید. همین‌طور یک فرش قرمز که طرحی از کاغذ دیواری و رنگ پرده‎ را داشته باشد، می‌تواند به شما کمک کند.

رنگ‌ ها در فضای اتاق

پیشنهاد مطالعه: مطلب با اقدامات کم هزینه، خانه خود را زیباتر کنید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…