شیک‌ترین و مناسب‌ترین مانتوهای فصل پاییز

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مانتو یکی از پرکاربردترین لباس‌ها برای بانوان ایرانی است. در انتخاب هر لباس باید موارد مختلفی را در نظر بگیریم تا از انتخاب خود پشیمان نشویم.
انتخاب مانتو مناسب پاییز

انتخاب مدل مانتو پاییزه و هر نوع لباس برای پاییز حقیقتا کار مشکلی است. پاییز فصل دل‌انگیز و چشم‌نوازی است که پیاده‌روی و گردش در آن بسیار دلپذیر است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای انتخاب مانتو مناسب پاییز می‌پردازیم.

مانتو جین

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مانتو پاییزه، مانتو جین است. مهم‌ترین حسن مانتو جین این است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. اگر مانتو جین با مدل کلاسیک تهیه کنید تا سال‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. جالب است بدانید، پارچه جین در ایران به نام اولین شرکت تولیدکننده آن یعنی لی شناخته می‌شود. این پارچه در انواع مختلف لی کاغذی، لی کشی، لی کلاسیک و لی ضخیم عرضه می‌شود. برای مانتو پاییزه پارچه لی کلاسیک یا ضخیم مناسب است.

انتخاب مانتو مناسب پاییز

مانتو بافت مناسب پاییز

انواع مانتو بافت نیز از مدل‌های محبوب و رایج در میان مدل‌های مانتو پاییزه هستند. مانتوهای بافت بنا به تراکم بافت و جنس نخ به‌کاررفته در تولید آن از کیفیت و قیمت متفاوتی برخوردار هستند. مانتوهای بافت موجود در بازار معمولا بافت ظریف و سبکی دارند. مانتو بافت در مدل‌های مختلفی از قبیل مانتو جلوبسته، مانتو جلوباز، شنل، پانچ، سارافون و… طراحی و تولید می‌شوند.

مزیت مانتو بافت به‌عنوان مانتو پاییزه این است که هم از گرمای کافی برای فصل پاییز برخوردار است و هم سبک و راحت است. مانتو بافت بنا بر طرح و رنگ و جنس آن می‌تواند به‌عنوان مانتو روزمره یا مانتو مجلسی مورداستفاده قرار گیرد. نگهداری از لباس‌های بافتنی ملزم به دانستن یکسری نکات است. برای افزایش طول عمر لباس‌های بافتنی خود پیشنهاد میکنم مطلب زیر را مطالعه کنید.

انتخاب مانتو مناسب پاییز

مانتو میکرو

پارچه میکرو نیز از آن دسته پارچه‌هایی است که ظاهر جذاب و متفاوت آن همیشه طرفداران خاص خود را دارد. پارچه میکرو از الیاف پلی‌استر تولید می‌شود. بافت ظریف و زیبای این پارچه در کنار خاصیت ضد آب آن، این پارچه را انتخاب مناسبی برای مانتو پاییزه می‌کند. نوع بافت پارچه میکرو به صورتی است که منافذ آن کاملا مسدود بوده و اجازه عبور قطرات آب را نمی‌دهد. معمولا مانتوهای میکرو در مدل‌های کلاسیک دوخته می‌شوند.

مانتو میکرو

مانتو تریکو مناسب پاییز

پارچه تریکو یکی از پارچه‌هایی است که اخیرا برای دوخت مانتو از آن استفاده می‌شود. این پارچه انتخاب مناسبی برای انواع مانتو اسپرت و فانتزی است. به همین دلیل مانتو تریکو معمولاً انتخاب اول دختران جوان است. البته همان‌طور که گفتیم مانتو تریکو کاملا حالت اسپرت داشته و برای مجالس رسمی مناسب نیست. تنوع طرح و رنگ، شستشوی آسان و راحتی فراوان از دیگر مزایای مانتو تریکو است. اگر نمی‌دانید که کدام مانتو مناسب شماست مطلب مانتوی مناسب برای اندام شما کدام است؟ را بخوانید.

مانتو تریکو

مانتو چرم

انواع چرم مصنوعی و طبیعی برای تولید مانتو پاییزه و زمستانه استفاده می‌شوند. بدیهی است که چرم مصنوعی قیمت کمتر و تنوع بیشتری دارد. بیشتر مدل‌های مانتو چرم موجود در بازار هم از چرم مصنوعی تهیه می‌شوند. مانتو چرم در زمره مانتوهای لوکس و مجلسی قرار می‌گیرد. علاوه بر ظاهر جذاب و درخشان مانتوهای چرم در مقایسه با سایر مانتوها از راحتی کمتری برخوردارند. لذا استفاده از مانتو چرم در محیط کار یا دانشگاه چندان راحت نیست.

مانتو چرم پاییزی

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه رنگ مویی مناسب رنگ پوست شماست را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۳۷ ب٫ظ

    عالیییی😍😍🤩🤩

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۷ ب٫ظ

      ممنون از لطف و نظر شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…