این دریاچه نفرین شده همه موجودات را به سنگ تبدیل می‌کند!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در زمین مکان‌های ترسناکی وجود دارد که بسیاری معتقدند نفرین شده هستند. دریاچه ناترون در تانزانیا یکی از این مکان‌های نفرین شده است که هر جنبنده‌ای را به سنگ تبدیل می‌کند.
دریاچه ناترون در تانزانیا

دریاچه ناترون در تانزانیا یک دریاچه مخوف و ترسناک است که تمام موجودات به‌خصوص پرنده‌ها را به سنگ تبدیل می‌کند! هیچ‌یک از بومی‌های این منطقه حاضر نیستند در این دریاچه شنا کنند! اگر می‌خواهید راز ترسناک این دریاچه را کشف کنید، با مجله گردشگری دلتا همراه شوید.

دریاچه ناترون در تانزانیا

در آفریقا در کشور تانزانیا یک دریاچه عجیب و ترسناک وجود دارد که مرده است. بله! تعجب نکنید مرده است! در این دریاچه هیچ موجودی نفس نمی‌کشد و نه‌تنها هیچ موجود زنده‌ای در آن نیست؛ بلکه هر موجود زنده‌ای را نیز به کام مرگ می‌کشاند.

سنگ شدن پرنده ها

قسمت ترسناک داستان اینجاست که همه جانداران این دریاچه یک‌روزه به سنگ تبدیل شدند و ازآن‌پس این دریاچه هر موجودی که در آن قدم بگذارد را به سنگ تبدیل می‌کند. این تبدیل‌شدن به سنگ یکباره و در اثر یک مرگ ناگهانی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه آرام‌آرام و به‌تدریج و با مرگی بسیار دردناک و زجردهنده اتفاق می‌افتد.

دریاچه ناترون در تانزانیا، دریاچه‌ای است در استان آروشا که در شمال تانزانیا واقع شده است. فاصله این دریاچه با مرز کنیا بسیار اندک است و جالب اینجاست که این دریاچه و حوزه آن جزء کنوانسیون رامسر در تانزانیا هستند.

دریاچه ناترون

کنوانسیون رامسر یا کنوانسیون رامسر برای تالاب‌ها پیمانی بین‌المللی برای حفاظت از تالاب‌ها و حیوانات و گیاهان وابسته به آن‌ها به‌ویژه پرندگان آبزی است که در سال ۱۳۴۹ در شهر رامسر به تصویب رسید.

راز سنگ شدن موجودات زنده در این دریاچه چیست؟

دریاچه ناترون در تانزانیا یک دریاچه نمکی قلیایی است که از نظر کربنات سدیم بسیار غنی است. بالابودن میزان کربنات سدیم در آن به دلیل بالابودن بیش از حد دمای آب دریاچه است که حدود ۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌شود.

با گرم‌شدن هیدرات‌ها در داخل آب، کربنات سدیم به وجود می‌آید. سنگ شدن بیشتر جانداران در آب دریاچه ناترون تانزانیا به دلیل همین به‌اصطلاح آب‌گیری حرارتی هیدرات‌های کربنات سدیم است. آب این دریاچه دارای PH بالای ۱۰ است و همین بسیاری از دانشمندان را شگفت‌زده کرده است.

پرنده ها

صدها شاید هزاران سال طول کشیده که آب این دریاچه با این غلظت شکل بگیرد. از آنجایی که هیچ رودخانه‌ای به این دریاچه نمی‌ریزد و دریاچه ناترون در تانزانیا به هیچ اقیانوس و دریایی نیز راه ندارد، تمام اسید باران را به خود جذب کرده است.

نزدیکی یک آتشفشان فعال به این دریاچه نیز عامل دیگری بر افزایش میزان دمای آب دریاچه است که خود نیز تاثیر مستقیمی بر سنگ شدن موجودات دارد.

سطح صیقلی دریاچه

پیشنهاد مطالعه: غار کرم‌های شب‌تاب، کهکشانی در دل کوه! را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. فاطمه

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۸:۴۵ ق٫ظ

    ممنون وخسته نباشید ازاطلاعات بسیار.بسیار خوب.ومفیدتان ممنونم دوستان حتمامجله.دلتا.مطالعه.کنید.

    پاسخ

    • یاری

      ۶ مرداد ۱۴۰۲ در ۴:۵۳ ق٫ظ

      خوشالیم که شماهم بیشتر به مجله دلتا که فیدو ارزشمند است ، دلبسته و علاقه مندو کنکاو نکته سنج و دوست داشتنی و پر عواطف و پراحساهستید . خداوند انسان های با محبت و با اخلاص و با کلاس و با مسوءلیت را دوست دارد .

      پاسخ

  2. عاطفه

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

    الان اگر این دریاچه بدرد بخور بود تا الان خشک شده بود🤕😢

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

      حتما بدرد بخور هست که وجود داره!

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۱۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…