قوانین طلایی برای ست کردن وسایل منزل

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در زمان ست کردن وسایل منزل سعی کنید تمام وسایل را به صورت تک رنگ انتخاب نکنید این کار خیلی جالب نیست. بلکه می‌توانید از ترکیبی از چند رنگ استفاده کنید.
ست کردن وسایل خانه

بعضی از افراد استعداد ذاتی خاصی در ست کردن وسایل خانه و تزیین آن دارند. اگر شما از این دسته افراد نیستید، ناامید نشوید. چرا که شما می‌توانید با یادگیری یک سری مهارت‌های خاص، دکوراسیون‌ خود را به بهترین شکل ممکن تزیین کنید. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

نقطه کانونی اتاق

اگر نمی‌دانید که دکوراسیون اتاق‌تان را از کجا شروع کنید، پس بهتر است که اول نقطه کانونی دکوراسیون خود را تعیین کنید. بسیاری از اتاق‌ها با توجه طراحی آن‌ها نقطه کانونی‌شان از قبل مشخص می‌شود. به عنوان مثال یک پنجره بزرگ با منظر زیبا یا شومینه می‌تواند به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود.

ست کردن وسایل خانه

اگر اتاق شما هیچ نقطه کانونی ندارد، ما در اینجا گزینه‌هایی را برای ایجاد آن به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • یکی از دیوارهای خود را به رنگ متفاوتی درآورید و سپس آن را با قفسه یا آثار هنری زیبایی تزیین کنید.
  • مبلمان بزرگ در اتاق نشیمن می‌توانند به عنوان نقطه کانونی اتاق‌ شما عمل کنند. مثلا یک تابلو هنری بزرگ یا آینه‌ی بزرگ در فضای اتاق‌ شما می‌تواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد.

هنگامی که نقطه کانونی اتاق را پیدا کردید، باید بتوانید فضای اطراف آن را تزیین کنید. رنگ‌های اصلی نقطه کانونی اتاق را شناسایی کنید و از آن‌ها به‌عنوان رنگ‌ عناصر باقیمانده اتاق استفاده کنید. این نقطه کانونی به ایجاد تعادل در فضای اتاق‌ شما کمک زیادی خواهد کرد.

ست کردن وسایل خانه

قوانین اندازه‌گیری اولیه در ست کردن وسایل خانه

اندازه‌گیری‌های خاصی در مورد دکوراسیون مبلمان و پرده‌ها وجود دارند که می‌توانند ظاهر بهتری را به اتاق‌ شما بدهند.

  • بین میز جلو مبلی و مبل‌ بهتر است که به اندازه ۳۸ الی ۴۶ سانتی متر فاصله وجود داشته باشد.
  • فاصله‌ی استاندارد تابلوها و قاب‌های عکس از کف زمین ۱۴۲ تا ۱۵۲ سانتی متر است. توجه کنید که اگر تابلو یا قاب‌های عکس خود را بالای مبل آویزان می‌کنید، نباید آن‌ها از دوسوم عرض مبل بزرگ‌تر باشند.
  • اینکه فاصله مبل و تلویزیون‌تان چقدر باشد، کاملا به اندازه‌ی تلویزیون بستگی دارد. ساده‌ترین قاعده این است که اندازه‌ی قطر تلویزیون را در عدد ۲ ضرب کنید. این عدد همان فاصله‌ی تلویزیون از محل نشستن شما را نشان خواهد داد.
  • برای اینکه پنجره و پرده‌ شما بزرگ‌تر از طراحی اصلی خود به‌نظر برسد، بهتر است که پرده‌ها را ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر بزرگ‌تر از قالب اصلی در آورده و آویزان کنید.

قوانین اندازه‌گیری اولیه

فضاهای منفی

گاهی اوقات کمتر، بهتر است. از ایجاد فضاهای شلوغ و بهم ریخته خودداری کنید تا از ایجاد فضاهای منفی جلوگیری نمایید. همین طور گاهی اوقات مشاهده می‌شود که شکل‌های متضاد باعث ایجاد فضاهای عجیب و غریب می‌شوند که حس بدی را به افراد حاضر در آنجا منتقل می‌کنند. در هنگام ست کردن وسایل خانه حتما این مورد را مد نظر قرار دهید.

فضاهای منفی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل راحتی که از داشتن آن پشیمان نمی‌شوید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…