عجیب‌ترین قوانین دنیا که به سختی می‌توان باور کرد

۹
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اجازه ندهید مرغ‌ها در گرجستان از خیابان عبور کنند. قطعا شما هم با خواندن این جمله تعجب کردید، اما این یکی از قوانین کشور گرجستان است.
عجیب ترین قوانین دنیا

مردم بسیاری از کشورها با قوانین عجیبی سروکار دارند. به عنوان مثال تمام شدن بنزین در اتوبان‌های کشور آلمان غیرقانونی است. به‌همین‌بهانه قصد داریم برخی از عجیب ترین قوانین دنیا را معرفی کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

عجیب ترین قوانین دنیا

۱. در دست داشتن ماهی سالمون در انگلستان در شرایط مشکوک

قانون مشهور Salmon Act 1986 که مجلس انگلستان آن را تصویب کرده است، اعلام می‌کند که در دست گرفتن ماهی سالمون در شرایط مشکوک غیرقانونی است. عجیب به‌نظر می‌رسد اما کاملا حقیقت دارد. حتی معلوم نیست منظور از شرایط مشکوک دقیقا چیست.

عجیب ترین قوانین دنیا

۲. آدامس جویدن در سنگاپور

اگر به سنگاپور سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای خوش‌بو کردن دهان خود از قرص‌های نعنا استفاده کنید و آدامس‌ها را در خانه‌تان بگذارید. در میان فهرست طولانی مواردی که اجازه‌ ورود به سنگاپور را ندارند، نام آدامس نیز دیده می‌شود. این قانون که یکی از عجیب ترین قوانین دنیا هم هست، با هدف تمیز نگه‌داشتن مکان‌های عمومی وضع شده است. البته آدامس‌های مخصوص بهداشت دندان و آدامس‌های حاوی نیکوتین از این قانون مستثنی هستند.

۳. انتخاب نام‌های عجیب برای کودکان در دانمارک

شهروندان دانمارکی باید برای انتخاب نام فرزندان خود از دستور‌العمل رسمی این کشور پیروی کنند. در این دستورالعمل، ۷۰۰۰ نام تایید شده است و اگر یک دانمارکی بخواهد نام دیگری را برای فرزند خود انتخاب کند، باید تاییدیه‌ دولت را دریافت کند.

۴. غذا دادن به پرنده‌ها در ونیز

افرادی که در میدان سنت مارک ونیز به کبوترها غذا می‌دهند، باید جریمه‌ای معادل ۷۰۰ دلار را پرداخت کنند. این قانون با هدف حفظ سلامت پرنده‌ها و جلوگیری از آسیب آثار تاریخی وضع شده است.

۵. سوت زدن در کانادا

قانونی در شهر پترولیا وجود دارد که مانع از شنیده شدن صداهای بلند در این شهر شده است. مواردی مثل فریاد زدن، سوت زدن و آواز خواندن در این شهر ممنوع است.

۶. رد شدن مرغ‌ها از خیابان در گرجستان

بی‌شک یکی از عجیب ترین قوانین دنیا متعلق به کشور گرجستان است. شهروندان Quitman در گرجستان باید مراقب مرغ‌های خود باشند که از خیابان‌ها عبور نکنند. این قانون درواقع از افراد می‌خواهد که تحت هر شرایطی مراقب مرغ‌ و جوجه‌های خود باشند.

۷. پوشیدن کفش پاشنه‌بلند در یونان

اگر در سفر به یونان می‌خواهید در شهرهای تاریخی این کشور قدم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم کفش‌های پاشنه‌بلند خود را در خانه بگذارید. قدم زدن با این کفش‌ها در برخی محیط‌های باستانی ممکن است به این آثار آسیب برساند.

۸. ادرار کردن در اقیانوس‌های پرتغال

ادرار کردن در اقیانوس یکی از قانون‌های عجیب پرتغال است. البته به‌طور قطع نمی‌توان گفت که تابه‌حال فردی به این دلیل دستگیر شده است یا خیر. بااین‌حال، گردشگران حداقل از لحاظ اخلاقی باید این مورد را رعایت کنند.

عجیب ترین قوانین دنیا

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب چند ساعت خواب برای بدن لازم است؟  را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۲۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…