چگونه یک خرید آنلاین امن داشته باشیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با افزایش خریدهای اینترنتی و خرید از فروشگاه‌های اینستاگرامی، کلاه‌برداری از شهروندان هم افزایش یافته است.
خرید آنلاین امن

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نفوذ اینترنت، شاهد افزایش استفاده از فروشگاه‌های الکترونیکی به‌منظور تأمین نیازهای کاربران در فضای مجازی هستیم. خریدهای آنلاین علاوه بر داشتن مزایای زیاد از قبیل صرفه‌جویی در وقت، مقایسه قیمت‌ها، تنوع و کیفیت کالا و نیز پیشگیری از ابتلا به کرونا در این ایام، باعث ایجاد خطراتی می‌شود و کاربران را متحمل ضررهای مالی می‌کند. در این نوشتار از مجله دلتا به موضوع خرید آنلاین امن می‌پردازیم.

چگونه خرید امن آنلاین داشته باشیم؟

مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی با روش‌های مختلف از قبیل هدایت کاربر به صفحات درگاه جعلی بانک و سرقت اطلاعات بانکی، دریافت وجه و عدم ارسال کالا یا ارسال کالای معیوب و نظایر آن اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان می‌کنند.

به همین دلیل پلیس فتا به شهروندانی که قصد خرید الکترونیکی را دارند،‌ هشدار می‌دهد که خرید از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی بهترین راه برای جلوگیری از کلاه‌برداری‌های اینترنتی است.

قانونمند کردن، ساماندهی، احراز هویت و تائید صلاحیت از مهم‌ترین مزایای نماد اعتماد الکترونیک است. هم‌چنین وب‌سایت‌های دارای ای‌نماد متعهد هستند رضایت کاربر را در تمام مراحل خرید اینترنتی جلب کرده و به‌درستی به وظایف خود عمل کنند.

پلیس فتا نماد اعتماد الکترونیکی را لازمه کسب‌وکارهای اینترنتی می‌داند و از وب‌سایت‌های اینترنتی می‌خواهد نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

خرید آنلاین

برخی از فروشگاه‌های غیرمجاز ممکن است اقدام به جعل نماد اعتماد الکترونیک کنند.

دراین‌صورت کاربران می‌توانند با کلیک کردن روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنند و به این نکته نیز توجه داشته باشند که صفحه‌ای که مجوز دارد حتما باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود، باید یکسان باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب ۳ اختلاف اصلی بین ساکنین آپارتمان‌ها را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …