طرز تهیه نان شکلاتی، صبحانه‌ای خوشمزه

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از نان‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید، نان شکلاتی چیپسی است. این نان بسیار سالم و مغذی است و طرز پخت آسانی دارد.
نان شکلات چیپسی

نان شکلات چیپسی یکی از انواع نان‌‌‌ها است که بسیار ساده و خوشمزه درست‌‌ می‌شود. شما‌‌ می‌توانید برای صبحانه یا عصرانه این نان را تهیه کنید. در تهیه این نان از شکلات چیپسی استفاده‌‌ می‌شود. پس لازم است قبل از تهیه این نان یک بسته شکلات چیپسی تهیه کنید. اگر در دسترس ندارید خودتان به آسانی در منزل درست نمایید یا شکلات تخته‌‌‌‌ای را رنده ریز بزنید و در این نان استفاده کنید. تهیه نان‌‌‌ها بسیار دلچسب است، به شرطی که خمیر را خوب ورز دهید و از خمیرمایه تازه استفاده کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • شیر نصف پیمانه
  • خامه ترش ۶۰ گرم
  • شکر ۴ قاشق غذاخوری
  • خمیرمایه ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
  • نمک ۱/۲ قاشق ‌‌‌چای‌خوری
  • کره ۸۰ گرم
  • دارچین یک و نیم قاشق ‌‌‌چای‌خوری
  • وانیل ۱ قاشق ‌‌‌چای‌خوری
  • شکلات چیپسی ۱ پیمانه
  • آرد به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس کرمی

  • آرد سفید ۱/۴ پیمانه
  • آب ۲.۵ الی ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول

اگر خامه ترش در دسترس دارید‌‌ می‌توانید استفاده کنید ولی اگر ندارید به راحتی‌‌ می‌توانید در منزل درست کنید. برای این کار خامه صبحانه را با یک‌‌‌ قاشق چای‌خوری سرکه و نوک ‌‌‌قاشق چای‌خوری نمک ترکیب و با هم‌زن برقی با سرعت بالا بزنید تا مانند سفیده ‌‌‌تخم‌مرغ فرم بگیرد.

مرحله دوم

برای عمل آوری خمیرمایه شیر را گرم کنید و بگذارید تا به دمای ۵۰ درجه برسد. سپس خمیرمایه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری شکر داخل شیر ریخته و هم بزنید و بگذارید تا خمیرمایه عمل بیاید و کف کند. این زمان ممکن است تا ۱۰ دقیقه طول بکشد.

مرحله سوم

در ادامه داخل یک کاسه ‌‌‌تخم‌مرغ و خامه ترش تهیه شده و دارچین و وانیل و نمک و باقیمانده شکر و خمیرمایه عمل‌آمده را بریزید و هم بزنید تا ‌‌‌تخم‌مرغ مخلوط شود. سپس آرد را اضافه کنید. تا حدی که خمیر وسط کاسه جمع و قابل ورز دادن باشد. سپس کره نرم شده را نیز اضافه کنید و مجدد کمی ورز دهید. در ادامه روی سطح آردپاشی به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید. در انتها شکلات چیپسی را اضافه کنید و مجدد کمی ورز دهید تا نرم و لطیف شود. داخل یک کاسه قرار دهید و برای ۲ ساعت در محیط آشپزخانه استراحت دهید.

مرحله چهارم

بعد از حجیم شدن نان پف آن را بگیرید و به ۱۵ چانه یک اندازه تقسیم کنید. سپس چانه‌‌‌ها را داخل یک ظرف پیرکس یا قالب قرار دهید و روی چانه‌‌‌ها را بپوشانید و به مدت ۴۵ دقیقه مجدد استراحت دهید. سپس در این مدت سس آردی را تهیه کنید. برای تهیه سس آردی، آرد و آب را داخل یک شیرجوش ریخته و سریع هم بزنید تا یک سس روان و یکدست درست شود.

مرحله پنجم

حالا روی چانه با چاقو یا تیغ یک به‌علاوه ایجاد کنید. سس آردی را داخل قیف ریخته و روی به‌علاوه ایجاد شده بریزید. سپس قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا نان‌‌‌ها پخته شوند. سپس از فر خارج و بلافاصله با عسل یا شربت بار رومال کنید و سرو نمایید.

پیشنهاد مطالعهکاپ کیک شکلاتی، یک عصرانه بی‌نظیر را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…