از این جاده‌های زیبای ایرانی حتما عبور کنید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیباترین جاده‌های ایران در فصل‌های مختلف، محلی مناسب برای گشت و گذار و تماشای زیبایی‌های طبیعت هستند.
زیبا ترین جاده ها در ایران

در سفر زمینی، عبور از زیباترین جاده‌های ایران یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. در نقاط مختلف ایران تنوع بالایی در آب و هوا و پوشش گیاهی به چشم می‌خورد. این گوناگونی سبب شده است که ایران را با نام سرزمین چهار فصل بشناسند و از این‌رو، در تمام فصل‌های سال فرصت سفر به طبیعت زیبا در کشور ما وجود دارد. اگر از طرفداران سفر زمینی با وسیله شخصی هستید، حتما تجربه عبور از زیبا ترین جاده ها در ایران را داشته‌اید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

زیبا ترین جاده ها در ایران

جاده اردبیل به آستارا

جاده اردبیل به آستارا مسیری به طول ۸۰ کیلومتر است و از میان زیباترین نواحی سرسبز در شمال غربی ایران می‌گذرد. این منطقه در مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل قرار دارد که هر دو از سرسبزترین استان‌های شمالی ایران هستند. دلیل شهرت این جاده به‌دلیل قرار گرفتن گردنه حیران در طول آن است که از زیباترین گردنه‌های میان جاده‌ای در ایران به شمار می‌رود.

قشنگ ترین جاده های ایران

جاده شاهرود به گرگان

جاده شاهرود به گرگان را به‌دلیل قرار داشتن جنگل‌های توسکستان در آن با نام جاده توسکستان نیز می‌شناسند. این جاده با پیچ‌وخم‌های فراوان و طبیعت بی‌نظیر از زیباترین جاده‌های ایران است. در مسیر این جاده پوششی انبوه از درختان بلوط، توسکا و اورس به چشم می‌خورند که سبب خوش‌آب‌و‌هوایی این مسیر می‌شوند.

جاده های زیبا در ایران

جاده چالوس

جاده چالوس یکی از معروف‌ترین جاده‌های شمال ایران است و به‌دلیل نزدیکی به تهران و همین طور مسیر دسترسی به شهرهای شمالی ایران به‌خصوص در استان مازندران از پرترددترین مسیرهای جاده‌ای در ایران به شمار می‌رود.

زیبا ترین جاده ها در ایران

جاده سیاهکل به دیلمان

جاده سیاهکل به دیلمان از جمله مسیرهای فرعی در استان گیلان است که هوایی بسیار مطبوع در فصل پاییز و بهار دارد. اگرچه طبیعت زیبای این جاده در تابستان نیز بسیار سرسبز و تماشایی می‌شود، روزهای آفتابی می‌تواند گرمایی آزاردهنده داشته باشد. اگر برای بازدید از زیبایی‌های این جاده از مسیرهای فرعی به ارتفاع اطراف بروید، می‌توانید چشم‌اندازی بی‌نظیر و هوایی خنک را تجربه کنید. بافت جنگلی این منطقه انبوه است و روی شیبی تند قرار دارد.

زیبا ترین جاده ها در ایران

جاده روستای فیلبند

جاده روستای فیلبند در مسیری کوهستانی و بسیار خوش آب و هوا در جاده هراز قرار دارد که حتی در روزهای گرم تابستان نیز هوای آن خنک و بهاری است. هرچه بیشتر در مسیر جاده فیلبند پیش بروید، مناظر زیباتری شما را مسحور می‌کنند. در طول مسیر، دشت‌های سرسبز و پهناور با تک درخت‌های میان آن‌ها توجه شما را جلب خواهند کرد. در اطراف این جاده چشمه‌های پر آب کوچک و بزرگی قرار دارند.

زیبا ترین جاده ها در ایران

جاده هجیج به اورامان تخت

در طول مسیر جاده هجیج به اورامان تخت از کوه‌های سنگی، طبیعت سرسبز، چشمه‌های خروشان و دامنه‌های پر شیب خواهید گذشت. این جاده یکی از پرپیچ‌وخم‌ترین جاده‌های ایران است و چشم‌اندازهای طبیعی بکری دارد.

زیبا ترین جاده ها در ایران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سفر به شهر سوگلی پادشاهان صفوی.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ق٫ظ

    بسیارعالیبود.سپاسگزارم

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۵ ب٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…