دیدنی‌های اطراف کرج در پاییز را از دست ندهید

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در اطراف شهر کرج، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارند که تجربه‌ای جالب و به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد.
جاذبه های دیدنی اطراف کرج

آثار باقی‌مانده از عهد باستان و دوران حکومت هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان در منطقه کرج، وجود یک تمدن پیشرفته در گذشته را در این منطقه به ما نشان می‌دهند. به همین دلیل جاذبه‌های تاریخی فراوانی در کرج و اطراف آن برای بازدید وجود دارند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی اطراف کرج آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی اطراف کرج

روستای برغان

روستای برغان، یکی از مهم‌ترین روستاهای تاریخی و گردشگری شهر کرج در شهرستان ساوجبلاغ و در غرب شهر کرج است. آب‌وهوای این روستا به‌دلیل قرارگیری در رشته کوه‌های البرز در بهار و تابستان، معتدل و در پاییز و زمستان، سرد است. برغان بین دو رود سنج و شاهرود واقع شده است و به‌دلیل قرارگیری در مسیر کرج به‌سمت کردان از رونق گردشگری خاصی برخوردار است. سفر به روستای برغان در تمام فصول سال امکان‌پذیر است. اما بهتر است بدانید که فصل پاییز هزار رنگ و فصل بهار پر از شکوفه‌های زیبای بهاری از پرطرفدارترین زمان‌های سفر به این روستا به شمار می‌آیند.

دیدنی های اطراف کرج

برج تهمینه

برج آرامگاهی میدانک یا برج تهمینه، یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی آسارای کرج است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. این بنای آرامگاهی، محل دفن یکی از قلعه‌بانان یا اعضای خاندان پادوسپان است که قدمت آن را به قرن هشتم یا نهم هجری و دوره تیموری نسبت می‌دهند. برج سنگی تهمینه شبیه به بناهای دوره مغول است و در یک پلان هشت ضلعی با یک ایوان پیش آمده در سمت غرب ساخته شده است. فضای داخلی برج دارای پلان مربع شکل است و از تزیینات داخلی آن می‌توان به کاربندی و قطاربندی‌های داخل فضای ایوان و بقعه اشاره کرد.

گردشگری در کرج

روستای ارنگه

روستای ارنگه کرج، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای اطراف کرج است که با طبیعتی زیبا و چشم‌نواز و آثار تاریخی، مقصدی بی‌نظیر برای گذراندن یک روز در حاشیه کرج به شمار می‌آید. در ابتدای ورود به این روستا، یک قبرستانی تاریخی وجود دارد که آثار و بقایای قبرهای قدیمی زرتشت را در خود جای داده است. درخت‌های توت بلند، حوضی پر آب و نیمکت‌هایی آبی رنگ، این قبرستان را تبدیل به مکانی آرامش‌بخش کرده‌اند که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

تپه قلعه‌ها، یکی دیگر از مکان‌های تاریخی روستای ارنگه هستند که به گفته‌ مردمان محلی، قدمت آن‌ها به دوره زرتشتیان برمی‌گردد. یک رودخانه پر آب نیز در روستای ارنگه وجود دارد که در اواسط تابستان می‌توان در آن به آب‌تنی و شنا پرداخت.

کرج

روستای آغشت

روستای آغشت، یک روستایی ییلاقی است که با چشم‌اندازهای زیبا و آب‌وهوای مطلوب، پتانسیل‌های گردشگری فراوانی دارد. در سفر به روستای آغشت، خرید آلوی درجه یک، عسل طبیعی، توت و لبنیات را فراموش نکنید. آغشت همچنین به یک دژ زیبا شهرت دارد؛ اما باید بدانید که در این روستا هیچ قلعه‌ای وجود ندارد. پس دژ زیبای ثبت شده در عکس‌های این روستا کجا است؟

دژ مشهور آغشت در واقع، یک ساختمان ویلایی متعلق به یکی از ساکنان تهران است که با معماری خاص و منحصربه‌فرد خود، تبدیل به نمادی از یک دژ سحرآمیز در این روستا شده است.

جاذبه های دیدنی اطراف کرجپیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رستوران عجیبی که هر لحظه در آن زلزله ۸ ریشتری می‌آید!

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…