خواص شگفت‌انگیز قارچ که باید بدانید

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قارچ به دلیل این‌که سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینواسید، آنتی‌بیوتیک و آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند برای رشد و سلامتی شما مفید باشد و شما را در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها محافظت کند. 
5m خواص شگفت‌انگیز قارچ که باید بدانید

قارچ، خوراکی خوشمزه‌ای است که انواع مختلف و متنوعی دارد. قارچ خواص بسیاری دارد از جمله این‌که برای پیشگیری از کلسترول بالا، سرطان سینه، پروستات و دیابت خیلی مفید است و به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هم کمک می‌کند. از این رو مجله دلتا مطلبی برای شما آماده کرده تا با خواص قارچ برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

خواص قارچ

خواص قارچ برای سلامتی

تنظیم سطح کلسترول

قارچ کلسترول و چربی ندارد و میزان کربوهیدرات آن کم است؛ پس مقدار زیادی پروتئین کم‌چرب به بدن‌تان می‌رساند. یکی دیگر از خواص قارچ این است که فیبر و آنزیم‌های خاصی در آن وجود دارند که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کنند. برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مثل تصلب شرایین، حمله‌ قلبی و سکته ضروری است.

درمان کم‌خونی

کسانی که کم‌خونی دارند در واقع سطح آهن خون‌ آن‌ها پایین است، در نتیجه همیشه احساس خستگی و سردرد می‌کنند. قارچ یک منبع خوب آهن است و ۹۰ درصد این آهن توسط بدن جذب می‌شود.‌ با جذب آهن، خون می‌تواند گلبول‌های قرمز بیشتری تولید کند که باعث می‌شود یکی دیگر از فواید قارچ، کمک به سلامتی و افزایش قدرت فرد باشد.

پیشگیری از سرطان سینه و پروستات

قارچ خاصیت ضدسرطانی دارد و برای پیشگیری از سرطان سینه و پروستات خیلی مفید است.‌ به علاوه اسید لینولئیک آثار مضر استروژن اضافی در بدن را هم متوقف می‌کند. مقدار زیاد و اضافی استروژن بعد از یائسگی مهم‌ترین دلیل سرطان سینه در خانم‌هاست.

دشمن دیابت

یک خاصیت دیگر قارچ مبارزه با دیابت است. قارچ یک رژیم غذایی کم‌انرژی عالی برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می‌شود.‌ این گیاه چربی و کلسترول ندارد، سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آب است و کربوهیدرات کمی هم دارد. به علاوه قارچ مقدار زیادی انسولین و آنزیم‌های طبیعی دارد که به شکستن قند و نشاسته‌ موجود در غذا کمک می‌کنند.

کمک به سلامت استخوان

قارچ یک منبع غنی از کلسیم است. این ماده برای قدرت و استحکام استخوان فایده‌ زیادی دارد. اگر قارچ را به طور مداوم در رژیم غذایی‌تان بگنجانید خطر ابتلا به پوکی استخوان و درد مفاصل را کاهش می‌دهید.

خاصیت قارچ

کمک به جذب مواد مغذی

ویتامین D به سختی در سبزیجات پیدا می‌شود و در واقع شکل خوراکی این ویتامین خیلی کم است. اما قارچ سرشار از ویتامین D است و این ویتامین به جذب و متابولیسم کلسیم و فسفر کمک می‌کند.

مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدن

ارگوتیونین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در قارچ وجود دارد. این ماده از شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و قدرت سیستم دفاعی بدن‌تان را هم بالا می‌برد. ارگوتیونین در واقع آمینواسیدی است که سولفور دارد.

کنترل فشار خون بالا

تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که قارچ مقدار زیادی پتاسیم دارد. این ماده به گشاد شدن رگ‌ها کمک می‌کند و کشش و فشار رگ‌ها را کاهش می‌دهد، در نتیجه فشار خون پایین می‌آید. فشار خون بالا عوارض و خطرهای مرگ‌آوری مثل سکته و حمله‌ قلبی دارد.

کمک به تنظیم آهن

مس، میزان جذب آهن موجود در غذا را تنظیم می‌کند. آهن در اندام‌هایی مثل کبد ذخیره می‌شود و با کمک مس می‌تواند آزاد شود.

تاثیر مقادیر زیاد سلنیوم

سلنیوم به مقدار زیاد در قارچ وجود دارد و با تقویت استخوان به سلامتی کمک می‌کند. تازه برای سلامتی دندان، ناخن و مو هم مفید است. به علاوه این ماده‌ مغذی مهم یک آنتی‌اکسیدان قوی هم هست که بدن را از شر رادیکال‌های آزاد راحت می‌کند و قدرت سیستم دفاعی بدن را افزایش می‌دهد.

کمک به کاهش وزن

پروتئین موجود در قارچ کربوهیدرات کمی دارد و فاقد چربی و کلسترول و سرشار از فیبر است. با این ترکیب فوق‌العاده، قارچ به کاهش وزن خیلی کمک می‌کند.‌

قارچ

پیشنهاد مطالعه: مطلب راهکارهای موثر برای پیشگیری از دیابت را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۳۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۳۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۱۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…