باورهای غلط درباره زیبایی موها

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بعضی عادت‌ها زیبایی موها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و به آن آسیب می‌زنند.
زیبایی موها

شست‌وشوی زیاد مو آن‌ را خشک و شکننده می‌کند و آسیب‌رسان است. با این وجود خیلی از ما این کار را تکرار می‌کنیم. فقط بعضی‌ها برای حفظ زیبایی موها هم که شده، به حرف متخصصان پوست و مو گوش می‌دهند و تنها هفته‌ای دوبار موهایشان را می‌شویند. بعضی دیگر دست‌به‌دامن انواع و اقسام نسخه‌هایی می‌شوند که با کمک آن‌ها آسیب‌های ناشی از عادت‌های روزمره خود را کم‌رنگ کنند. در این مطلب عادت‌هایی را با هم مرور می‌کنیم که زیبایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و در عین حال افراد را وادار به استفاده از نسخه‌های خانگی نامناسب می‌کنند.
مایونز

معجزه‌ای به نام سس درمانی برای زیبایی موها

خیلی‌ها با شنیدن خبر خشکی موی اطرافیانشان فورا سراغ نسخه‌های آشپزخانه‌ای می‌روند. ترکیب روغن زیتون و بادام را پیشنهاد می‌کنند یا ماساژ سس مایونز را روی مو بهترین روش درمان خشکی مو می‌دانند. اما ماجرا به این سادگی‌ها نیست. قرار نیست با ماساژ سس مایونز یا اسپری کردن روغن زیتون روی مو خشکی آن را ریشه‌کن کنید. موفقیت این درمان به نوع و جنس موی شما بستگی دارد. اگر موهایتان نرم، لخت یا کم‌پشت باشد، با استفاده از این مواد موهایتان چرب و سنگین خواهد شد. اما اگر موهایی پرپشت، زبر و خیلی خشک دارید، به‌طور دائم و صحیح از مایونز و روغن زیتون استفاده کنید. این می‌تواند یک پیشنهاد کم‌هزینه برای نرمی مو باشد. اما راه چاره چیست؟ هنگامی که موهایتان تمیز و نم‌دار است، یک قاشق سوپ‌خوری از این مواد را به تمام موهای خود بزنید و حداقل حدود ۳۰ دقیقه آن را روی موهای خود نگاه دارید و سپس با یک شامپوی ملایم سر خود را بشویید.

امتحان کردن شوینده ‌ها و نرم کننده های مختلف

این که مدام شامپو و نرم‌کننده خود را عوض می‌کنید، اصلا خوب نیست. احتمالا دردسرهایی هم برایتان داشته است که تا به امروز از آن غافل بوده‌اید. پیشنهاد ما این است که خیلی برای تغییر شامپو یا نرم‌کننده‌تان عجله نکنید. گاهی ممکن است احساس کنید شامپویتان دیگر مثل سابق روی موهایتان تاثیر نمی‌گذارد. اما نباید فوری آن را عوض کنید. بعضی از شامپوها و نرم‌کننده‌هایی که نصفه‌نیمه رهایشان می‌کنید و دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، ممکن است با استفاده طولانی‌مدت تاثیرات و نتایج خود را آشکار سازند و اثر درمانی و شویندگیشان را به شما نشان دهند. یادتان باشد هر دو هفته یک بار از یک شامپوی پاک‌کننده برای از بین بردن مواد اضافی روی موهای خود استفاده کنید.
کوتاهی مو

قیچی خوردن مو رشد آن را زیاد می‌کند

ماجرای کوتاهی‌های پی‌در‌پی و تاثیر آن بر کوتاهی مو هم از آن دست باورها است که واقعی به‌نظر نمی‌رسد. میانگین رشد ماهانه مو، صرف نظر از کوتاه کردن یا نکردن آن، حدود نیم اینچ یا یک سانتی‌متر است. با این‌که کوتاه کردن پایین موها از آسیب دیدگی آن جلوگیری می‌کند و استحکام و سلامتش را بیشتر می‌کند، سبب رشد سریع‌تر ساقه مو نمی‌شود.  موهای سالم تا زمانی که حالت خشکی، آسیب‌دیده و موخوره نداشته باشند، ممکن است بلندتر جلوه کنند. پس برای زیبایی موها یتان هر هشت تا ۱۲ هفته یک‌بار نوک موها را قیچی کنید.

موهای خیس را شانه نزنید

در تبلیغات مختلف دیده‌ایم که گاهی افراد موهای مرطوب و نمناکشان را شانه می‌کنند. این کار کاملا اشتباه است. زیرا به راحتی می‌تواند ریشه موها را سست کند و آسیب جدی به مو و زیبایی مو وارد کند. اگر شانه کردن را از قسمت بالایی مو آغاز کنید، موها در پایین به‌هم گره می‌خورند و دردساز می‌شوند. هنگام شانه زدن با دست دیگر قسمت بالای موی خود را که گره خورده بگیرید تا به ریشه موهایتان فشار نیاید و کشیده نشود. در غیر این صورت ممکن است موهایتان کنده شود.
تمیز کردن شانه

نرم کننده را فراموش کنید

خیلی‌ها بر این باورند که افراد دارای موهای چرب بهتر است با نرم‌کننده‌ها خداحافظی کنند. چون نرم‌کننده‌ها تارهای موی آن‌ها را بیشتر چرب می‌کند و غده‌های چربی را فعال‌تر می‌کند. درحالی‌که متخصصان پیشنهاد می‌کنند افرادی که موهای چربی دارند، ریشه و کف سر خود را با یک شامپوی پاک‌کننده و پایین موها را با یک شامپوی مرطوب‌کننده بشویند. از نرم‌کننده هم فقط برای ساقه و پایین موی خود استفاده کنند و کف سر را به آن آغشته نکنند. اگر موهای شما خشک است، به‌کار بردن شامپوهای مخصوص موهای خشک می‌تواند به جذب چربی اضافه مویتان کمک کند. از آن‌جا که چربی می‌تواند روی وسایلی که موهای خود را با آن آرایش می‌کنید باقی بماند و دوباره روی پوست سر شما پخش شود، موهایی را که داخل برس باقی می‌مانند با استفاده از یک شانه دندانه‌دار تمیز کنید. برای پاک کردن و از بین بردن چربی روی آن‌ها نیز شانه‌ها و برس‌های خود را در ظرفی حاوی آب گرم و مقداری شامپو خیس کنید و سپس با آب گرم بشویید و بگذارید خشک شوند.

نویسنده: روناک یوسف‌پور

منتشر شده در همشهری تندرستی، شماره ۲۰۱

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامتی از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…