خواص آبغوره، معجزه‌گر سلامتی

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبغوره خواص گوناگونی دارد. از جمله کمک به هضم غذا،‌ کنترل وزن، مصرف به عنوان منبع ویتامین C و بسیاری موارد دیگر که با نوشیدن اندکی از این نوشیدنی به آن دست خواهید یافت.
خواص آبغوره برای سلامتی

آبغوره خواص بسیار مناسب و قابل توجه‌ای برای سلامت بدن انسان دارد و تنها مصرف اندکی از آبغوره به درمان برخی بیماری‌ها نیز کمک شایانی می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر درمورد خواص آبغوره برای سلامتی بدانید.

خواص آبغوره

حفظ سلامت سیستم گوارش بدن

آبغوره خاصیت اشتهاآور و قابل هضم دارد که باعث رفع اختلالات روده و معده می‌شود. استفاده از آبغوره به دلیل خواص ضد یبوست آن در ضد عفونی کردن روده توصیه می‌شود.در درمان کرم روده و تقویت معده ، مصرف آش آبغوره به همراه زیره سیاه به مدت ۵ روز توصیه شده است.

پیشگیری از سرطان‌ها

یکی از خواص دارویی آبغوره پیشگیری از انواع سرطان‌ها است. ویتامین C یکی از ویتامین‌های مهم برای کاهش خطر ابتلا است .آبغوره سرشار از ویتامین C است .

کاهش فشار خون و افزایش کلسترول خوب بدن

در یک مطالعه که بر روی افراد سالم ۳۰-۲۰ ساله، بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی ۶۰-۳۰ ساله و بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی که پرفشاری خون نیز داشتند انجام شد، تاثیر مثبت مصرف آبغوره بر روی آن‌ها مشخص شد. در این مطالعه هر کدام از افراد روزانه دو بار ۲۰۰ میلی لیتر در طول یک دوره ۳۰ روزه، آبغوره مصرف کردند. این درمان در افراد سالم باعث شد که میزان کلسترول HDL (لیپوپروتئین پر چگالی) در مقایسه با کلسترول LDL (لیپوپروتئین کم چگالی) افزایش یابد. همچنین، افرادی که از قبل دچار مشکل بودند، بعد از مصرف یک ماهه آبغوره، کاهشی در سطح تری گلیسیرید، تجمع کلسترول و سطح کلسترول LDL خود مشاهده کردند.

کاهش کلسترول بد

مصرف آبغوره تاثیرات آتروژنیک عامل ذخیره لیپید، آتروما و تجمع کلسیم در عروق را خنثی می‌کند. همچنین غوره از فیبرینوژن و ضایعات آترواسکلروتیک نیز جلوگیری می‌کند.

درمان درد سیاتیک و کمردرد

پتاسیم یک ماده معدنی بسیار مفید برای درمان درد سیاتیک و مشکلات ناحیه کمر و ناراحتی‌های رماتیسمی است و آبغوره دارای پتاسیم بسیار است. علاوه بر این مصرف آبغوره باعث درمان رماتیسم و کاهش پادرد و سایر ناراحتی‌های عضلانی و مفصلی نیز می‌شود.

کاهش وزن

برخی از افراد دارای اضافه وزن در رژیم خود مصرف آبغوره به صورت ناشتا را قرار می‌دهند . بهتر است بدانید که مصرف ناشتا و طولانی مدت آبغوره به دستگاه گوارش آسیب می‌رساند و موجب ایجاد زخم معده شود. برای مصرف آبغوره در رژیم غذایی می‌توانید از آن برای طعم دار کردن سالاد استفاده کنید. از آن‌جا که آبغوره دارای کالری کم است مصرف آن برای کاهش وزن موثر است.

tryty خواص آبغوره، معجزه‌گر سلامتی

از بین برنده کرم معده و روده

آبغوره به خاطر ترکیبات ضد عفونی کننده، پاک کننده معده و روده است و در دفع کرم روده نیز بسیار موثر است.

خاصیت قاعده آوری

برای درمان قاعدگی یا پریود نامنظم می‌توان آبغوره مصرف نمود. مصرف آبغوره در دختران جوان باعث جلو افتادن دوره بلوغ و قاعدگی می‌شود.

درمان دیابت

مصرف روزانه آبغوره در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت بسیار مفید است.

فواید آبغوره برای کبد چرب

مزاج کبد به‌طور طبیعی گرم و تر است، بنابراین سرد شدن آن بر اثر عوامل مختلف می‌تواند باعث کاهش توانایی آن در تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها شود. همچنین با انباشته شدن چربی در بافت کبد ، موجب چرب شدن کبد شود.

سخن پایانی: در این مطلب به بررسی برخی فواید آبغوره پرداخته شد، این معجزه سلامتی دارای خواصی به مراتب بیشتر است.

خواص آبغوره

پیشنهاد مطالعه: مطلب راهکارهای  ۷ خاصیت جادویی لیمو عمانی که نمی‌دانید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…