خواص شگفت انگیز تخم هندوانه

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیشتر افراد از ارزش غذایی فوق‌العاده‌ تخم هندوانه آگاه نیستند، تخم هندوانه خواص بی‌شمار و ارزشمندی دارد که برای سلامتی شما ضروری است.
خواص تخم هندوانه

تخم هندوانه خواص فراوانی دارد که معمولا آن را نادیده می‌گیریم. تخم هندوانه سرشار از ویتامین‌‌ها و مواد معدنی نظیر ویتامین B، منیزیم، روی، مس، آهن و پتاسیم است و برای زیبایی پوست و مراقبت از پوست و مو و همچنین کنترل قند خون فواید بسیار دارد. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص تخم هندوانه آشنا خواهیم کرد.

خواص تخم هندوانه برای سلامتی

یکی از شگفت‌انگیزترین و جالب‌توجه‌ترین خواص تخم هندوانه توانایی آن در افزایش سلامت مو، حفاظت از زیبایی و سلامت پوست، افزایش انرژی، کاهش فشار خون، تسهیل هضم غذا، تنظیم قند خون، تقویت استخوان‌های بدن و کاهش سطح کلسترول است.

تخم هندوانه

افزایش سطح انرژی

اگر می‌خواهید به‌سرعت سطح انرژی بدن‌تان را بالا ببرید، بهترین منبع کالری، تخم هندوانه است. یک فنجان تخم‌ هندوانه کالری بالایی دارد که برای تامین انرژی موردنیاز بدن و شروع سوخت‌وساز کافی است. بخش زیادی از این انرژی، از طریق اسیدهای چرب مفید تامین می‌شود، بنابراین توجه داشته باشید که مصرف زیاد تخم هندوانه ممکن است باعث افزایش وزن شما شود، پس باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید و با توجه به میزان فعالیت بدنی خود آن را مصرف کنید.

کاهش سطح کلسترول بد (LDL)

سطح فیبر خوراکی و تعادل عالی اسیدهای چرب در بدن، می‌تواند اثرات خطرناک کلسترول بد را کاهش دهد. این کلسترول‌های مضر، مسئول اصلی رسوب کردن پلاک‌ها و افزایش ریسک تصلب شریان، حمله قلبی و سکته‌ مغزی هستند. به همین دلیل، مدیریت سطح این مواد و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL)، یکی از بهترین خواص تخم هندوانه است که می‌توان به‌آسانی از آن بهره‌مند شد.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

با وجود مواد مغذی و ارزشمندی چون کاروتنوئید، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های B، تخم هندوانه می‌تواند پاسخ‌های ایمنی بدن را بهبود ببخشد و فشار وارد بر سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مبارزه می‌کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند که همین امر منجر به کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمنی ازقبیل سرطان و بیماری قلبی می‌شود.

پیشگیری از پوکی استخوان

تخم هندوانه، منبع شگفت‌انگیزی از مواد معدنی است. یک فنجان تخم هندوانه، ۱۴۰ درصد از نیاز بدن شما به منیزیم را تامین می‌کند. علاوه‌بر این، حاوی مقدار بالایی از مواد معدنی دیگر مثل مس، آهن، پتاسیم و منگنز است که وجود همه‌ی آنها برای استحکام استخوان‌ها و افزایش توده‌ استخوانی، ضرورت دارد. مصرف این مواد، خطر ابتلا به پوکی استخوان زودرس را کاهش می‌دهد و همچنین باعث می‌شود که با افزایش سن، همچنان احساس قدرت و پایایی داشته باشید.

کاهش فشار خون

مواد غذایی موجود در تخم هندوانه ازجمله منیزیم، پتاسیم و بعضی از آمینواسیدها می‌توانند تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای در بهبود سلامت قلب داشته باشند. آرژینین یکی از عناصر مهم در کاهش فشار خون است، اسیدهای چرب امگا ۶ نیز که در تخم هندوانه وجود دارند، نقش موثری در کاهش فشار خون ایفا می‌کنند. پتاسیم، یکی از عناصری است که به‌عنوان گشادکننده‌ رگ‌های خونی مشهور است؛ به همین دلیل، مصرف آن فشار خون را تنظیم می‌کند و درنتیجه فشار وارد بر سیستم قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

بهبود عملکرد سیستم عصبی

معمولا اهمیت فوق‌العاده‌ ویتامین B در حفظ سلامت بدن، نادیده گرفته می‌شود و این در حالی است که عناصری مثل نیاسین، تیامین، فولات، ریبوفلاوین و پانتوتنیک اسید که به‌ وفور در تخم هندوانه یافت می‌شوند، به تنظیم متابولیسم بدن و بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کنند. این ویتامین‌ها، ارتباط بین مغز، ارگان‌ها و عضلات را بهبود می‌بخشند و موجب بهبود عملکرد آن‌ها می‌شوند.

خواص هندوانه

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص شگفت‌انگیز قارچ که باید بدانید .

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…