تشخیص حمله قلبی در کمتر از ۳۰ دقیقه

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محققان دانشگاه "نوتردام" و "فلوریدا" حسگری ساخته‌اند که می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه حمله قلبی را تشخیص دهد.
تشخیص حمله قلبی

در حال حاضر متخصصین برای تشخیص حمله قلبی باید ساعت‌ها زمان صرف کنند. نتایج اولیه اکوکاردیوگرافی می‌تواند به سرعت نشانه‌های بیماری قلبی را نشان دهد اما برای تایید حمله قلبی بیمار نیاز به نمونه خون و تجزیه‌ تحلیل‌های دیگری است. نتایج این آزمایش‌ها ممکن است بیش از ۸ ساعت به طول بیانجامد. با مجله دلتا همراه باشید.

تشخیص حمله قلبی به کمک حسگر

پینار زورلوتونا، نویسنده‌ اصلی این مقاله می‌گوید: روش‌های کنونی نه تنها زمان‌بر هستند بلکه باید در بازه‌ زمانی مشخصی انجام شوند تا به نتایج مناسبی برسند.

حسگر ما ترکیباتی از «ریز آران‌ای» (microRNA) را مورد بررسی قرار می‌دهد. این حسگر قادر است چیزی بیشتر از یک حمله قلبی را بدون محدودیت زمانی مشخص کند.

این حسگرها با هدف قرار دادن انواع مختلف از ریز آران‌ای قادر به ایجاد تمایز میان حمله قلبی شدید و برقراری مجدد جریان خون هستند.

ایجاد تمایز میان کسی که دچار عدم خون‌رسانی مناسب به بافت‌ها است و کسی که جریان خون‌رسانی آن مجددا برقرار شده موضوعی است که از نظر پزشکی مورد نیاز بوده است. محققان بر این باورند که با کمک این حسگر این مشکلات رفع می‌شود.

فناوری به کار رفته در این حسگر مزیت استفاده از ریز آران‌ای را نسبت به نشانگرهای مبتنی بر پروتئین نشان می‌دهد. قابل حمل بودن و مقرون‌به‌صرفه بودن این دستگاه پتانسیل آن در بهبود فرآیند تشخیص حمله قلبی و مشکلات مربوط به آن در محیط درمانی و کشورهای در حال توسعه را نشان می‌دهد.

درخواست ثبت اختراع این دستگاه ارسال شده است. محققان در تلاش هستند تا با کمک مرکز IDEA دانشگاه نوتردام شرکت نوپایی برای تولید این حسگرها تاسیس کنند. همیشه استفاده از تکنولوژی برای حفاظت از سلامتی جالب است، اما بهترین کار پیشگیری از وقوع بیماری است. با تنظیم ساعات خواب می‌توانید از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنید. برای این منظور مطلب با این راهکارهای ساده راحت بخوابید را از دست ندهید.

تشخیص حمله قلبی در کمتر از ۳۰ دقیقه با کمک حسگر جدید

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب دانستنی علاقمندید مطلب ۳ دلیل برای نصب آینه در آسانسور را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۳۸ ق٫ظ

  2. سپی

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۳۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…