آیا نگهداری حیوانات در آپارتمان پیگرد قانونی دارد؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه با افزایش آپارتمان‌نشینی مشکلات و شکایات نیز افزایش پیدا کرده است به‌طوری که بخش زیادی از پرونده‌های مطرح در مراجع قضایی مربوط به شکایت همسایگان از یکدیگر است.
www.petijat.com content 002 آیا نگهداری حیوانات در آپارتمان پیگرد قانونی دارد؟

یکی از مشکلاتی که افراد با آن روبرو هستند عدم آگاهی در خصوص اصول نگهداری از حیوانات خانگی و نحوه شکایت از نگهداری حیوانات مانند سگ و گربه و خروس است. به همین دلیل، قوانینی در زمینه آپارتمان‌ها وضع شده است. در این نوشتار از مجله دلتا به موضوع شکایت از نگهداری حیوانات در آپارتمان می‌پردازیم.

شکایت از نگهداری حیوان در آپارتمان

برای شکایت از نگهداری حیوان در آپارتمان ابتدا لازم است بیان شود که نگهداری حیوان ( سگ و گربه و …. ) در آپارتمان، طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتما‌ن‌ها در قسمت‌های مشترک ممنوع است؛ زیرا قسمت‌های مشترک در ملکیت مشاع تمام شرکا ملک است.

قسمت‌های مشاع ساختمان شامل راهرو‌ها، پاگردها ، پشت‌بام، پارکینگ و غیره است. چنانچه حیوان در قسمت‌های اختصاصی آپارتمان نگهداری شود نباید برای همسایگان مزاحمت ایجاد کند یا بیماری را منتقل کند.

در غیر این‌صورت ساکنین حق شکایت دارند. لازم به ذکر است که منظور از حیوان، اعم از اهلی یا وحشی است. از جمله این حیوانات می‌توان به مواردی هم‌چون سگ و گربه و پرندگانی هم‌چون خروس اشاره کرد.

نحوه شکایت از نگهداری حیوانات در آپارتمان

اولین و بهترین راه برای حل هر مشکلی صحبت و مصالحه بین طرفین است و در غیر این‌صورت، با وجود موارد و شرایط گفته شده در بالا، همسایگان حق شکایت را دارند.

شکایت از نگهداری حیوانات

نحوه شکایت از نگهداری حیوانات همچون سگ در آپارتمان به این‌صورت است که شاکی می‌تواند با مراجعه به دادسرا و ارائه شکواییه، شکایت خود را طرح کند.

بعد از رسیدگی به پرونده، حکم نهایی صادر می‌گردد. حسب مورد، شخص به حبس یا مجازات نقدی و یا ضبط حیوان محکوم می‌گردد که باید به حکم صادر شده توسط دادگاه عمل نماید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب پرداخت شارژ ساختمان بر عهده مالک است یا مستاجر؟  را مطالعه کنید

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …