۵ حادثه‌ای که می‌تواند زمین را نابود کند

۱۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگی در سیاره کوچک آبی ما تنها تا زمانی امن به نظر می‌رسد که بدانید در فضا چه می‌گذرد. این در حالی‌است که حوادث کیهانی می‌توانند سبب در معرض خطر قرار گرفتن انسان‌ها شوند.
حوادثی که زمین را نابود می کند

تقریبا هر روزی که زنده بیدار می‌شویم، یک معجزه است که باید بابت آن سپاسگزار باشیم. این حوادث می‌توانند دید شما را به زندگی تغییر دهند. در این مطلب از مجله دلتا به حوادثی که زمین را نابود می کند می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

حوادثی که زمین را نابود می کند

انفجار خورشید

پایان مهلک و قطعی برای زمین و کل منظومه‌ ما وجود دارد، و آن مرگ خورشید نام دارد. درخشش خورشید حال از یک سری واکنش‌های شیمیایی است که هیدروژن مصرف می‌کنند و روزی که این ذخیره‌ی هیدروژن به انتهای خود برسد، خورشید به مرور بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و رنگ قرمز تیره به خود می‌گیرد. خورشید به قدری بزرگ می‌شود که تا مریخ و هر سیاره دیگری را می‌بلعد و سپس با انفجاری مهیب تبدیل به یک کوتوله‌ فلزی سرد می‌شود.

بیگانگان

شاید این موضوع برای شما خنده‌دار‌ترین و مسخره‌ترین در این لیست باشد. شاید شبیه فیلم‌ها به نظر برسد. اما تقریبا تمام دانشمندان باور دارند که بیگانگان وجود دارند. همانطور که در زمین بر اثر تکامل و کنش‌های طبیعی زندگی به وجود آمدن شانس این اتفاق در سیارات دیگر نیز وجود دارد و اگر آن‌ها به طماعی و حریصی ما انسان‌ها باشند، حتما چشم به منابع طبیعی و غنائم زمین ما خواهند دوخت.

نابودی لایه اوزون

لایه اوزون ما را از خطرات تشعشعات خطرناک خورشیدی محافظت می‌کند. اما اگر روزی این لایه نابود یا ضعیف شود. این تشعشعات می‌توانند بر روی کشت‌زار، گیاهان، تولید مثل جانوران، احتمال بالا رفتن سرطان و…. شود.

اختروش

گفته می‌شود این پدیده یک پتانسیل و چگالی بسیار زیاد از انرژی الکترومغناطیسی است که مربوط به یک کهکشان جوان می‌باشد. این پدیده چنان امواج شدیدی از خود ساطع می‌کند که مانند یک اسلحه‌ فوق ویرانگر فضایی است؛ که می‌تواند کل منظومه‌ ما را نابود کند. برخورد اختروش با زمین مانند شلیک گلوله‌های فوق پیشرفته در فضایی به عظمت جهان است. خوش بختانه احتمال این واقعه نزدیک به صفر است. مطلب خورشیدگرفتگی شگفت‌انگیز آبان ماه چه روزی اتفاق می‌افتد؟ را از دست ندهید.

شهاب سنگ

شهاب سنگ محتمل‌ترین دلیل نابودی زمین خواهد بود. میلیون‌ها سال پیش یک شهاب سنگ بود که دایناسور‌ها را به کلی از زمین محو کرد. همچنین سال‌ها است که دانشمندان و ناسا نگران برخورد‌های شهاب سنگ‌های بزرگ با زمین هستند. نه تنها یک شهاب سنگ بزرگ میتواند به کلی سطح زمین را بسوزاند. بلکه اگر یک شهاب سنگ از حد خود بزرگ‌تر باشد، می‌تواند زمین را از مدار خود خارج کند.

شهاب سنگ

پیشنهاد مطالعه: مطلب کتی که با آن نامرئی می‌شوید! را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۱۲ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ب٫ظ

      خوشحالیم از همراهی شما در مجله 🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۳۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۳۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۱۱ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…