ایده‌‌های شیک و کاربردی برای تزیین دیوار منزل

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تزیین روی دیوار یکی از راهکارهای همیشگی طراحان داخلی و دکوراتورها برای زیباسازی فضای منزل است. دیوارها سهم زیادی از فضای داخلی خانه را دارند.
طراحی و تزیین دیوارها

طراحی و تزیین دیوارها با توجه به وسعت آن‌ها در خانه می‌تواند موجب تغییرات بزرگی شود که روح تازه‌ای در خانه بدمد. از جمله راهکارهای تغییر دیوارها را می‌توان به ایجاد طرح روی دیوار، نقاشی روی دیوار و چسباندن استیکر اشاره کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

طراحی دیوار مینیمال

در دنیای امروز برخلاف گذشته اغلب افراد به دنبال سادگی و خلوت بودن فضا بوده و به عبارت دیگر، ترجیح می‌دهند از طرح‌های مدرن و مینیمال برای تزیین دیوار استفاده کنند. در طراحی دیوار مینیمال تلاش می‌شود تا سادگی و زیبایی با هم تلفیق شوند و در اغلب آن‌ها از قاب عکس‌هایی با قاب‌های ظریف استفاده می‌شود و خبری از دیوارهای رنگارنگ در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

طراحی و تزیین دیوارها

دکور دیوار پذیرایی با چوب

از دیگر نمونه‌های بسیار زیبا و پرطرفدار که می‌توان برای دکوراسیون دیوار استفاده نمود، وسایل چوبی است. وسایل چوبی استفاده شده برای دکور دیوار همیشه نیاز نیست که وسایل تراشیده شده با تجهیزات و ابزارهای حرفه‌ای باشد. گاهی با چند تکه چوب ساده و کمی خلاقیت می‌توان طراحی‌های فوق العاده جذابی را ارائه داد.

دکور دیوار پذیرایی با چوب

تزیین دیوار منزل با شلف

برای چیدن وسایل تزیینی، کتاب و گلدان‌های کوچک کاکتوس و سایر گل‌های آپارتمانی بر روی دیوار از شلف‌های جذاب و بسیار ساده و ارزان می‌توان استفاده نمود. گاهی این شلف‌ها می‌تواند کاملا طراحی شده و چند ضلعی باشند و در بسیاری از مواقع تنها با چند چوب ساده و تخت می‌توان شرایط را برای نگهداری از گلدان و وسایل تزیینی استفاده نمود. برای بهتر و زیباتر شدن طرح و تزیینی کلی، بهتر است علاوه بر شکل شلف، به رنگ آن نیز توجه شود که در کنار رنگ دیوار ترکیب مناسب و جذابی به‌وجود آورد.

تزیین دیوار منزل با شلف

طراحی دیوار با قاب رنگی

برای طراحی و تزیین دیوارها می‌توان از قاب‌های رنگی استفاده کرد. رنگ‌ها از مهم‌ترین المان‌ها در دکوراسیون است که به شدت بر احساسات افراد حاضر در فضا تاثیرگذار هستند. برای دعوت رنگ‌های جذاب به دکوراسیون، طراحی دیوار با قاب رنگی بزرگ و کوچک می‌تواند انتخاب عالی و جذابی باشد. نحوه چیدمان این قاب‌ها و همچنین ترکیب رنگ‌هایی که در آن‌ها استفاده می‌شود باید  با تفکر و دقت انتخاب شوند. در این صورت تزیینی فوق‌العاده جذاب و شیک را برای دیوار پذیرایی و اتاق خواب به‌وجود می‌آورند.

086b5bdfccbcf0f6e290a7ef7d9aabad ایده‌‌های شیک و کاربردی برای تزیین دیوار منزل

طراحی دیوار بوهو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی و تزیین دیوارها باید مد نظر قرار داد، تناسب آن با سبک دکوراسیون منزل است. به‌عنوان مثال، برای منازلی که از سبک دکوراسیون بوهمیان یا آفریقایی تبعیت می‌کنند، لازم است دیوارهایی با تزیینات تقریبا شلوغ و کاملا منحصربه‌فرد را طراحی کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک دکوراسیون می‌توان به شلوغ بودن و استفاده از قاب‌های زیاد، تابلوهای چوبی همراه با ریسه‌های بلند و جذاب اشاره نمود.

طراحی و تزیین دیوارها

پیشنهاد مطالعه: مطلب پنج مدل مبل شیک و خاص در دکور منزل را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…