فستیوال‌های عجیب و غریب هندی‌ها را بشناسید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وجود فرهنگ‌های مختلف در بمبئی باعث شده که جشن‌ها و فستیوال‌های بسیار زیادی در این شهر در طول سال برگزار شود.
فستیوال های بمبئی

در بمبئی تقریبا در همه ماه‌های سال یک یا چند فستیوال محلی برگزار می‌شود. این فستیوال‌ها دیگر تبدیل به جاذبه‌های این شهر شده‌اند و خیلی از مسافران به بهانه شرکت در فستیوال های بمبئی به این شهر سفر می‌کنند. با مجله دلتا همراه باشید.

فستیوال های بمبئی

۱ـ گانش چاتورتی، یکی از مهم‌ترین فستیوال های بمبئی

یکی از مهم‌ترین فستیوال های بمبئی جشنواره گانش چاتورتی است که اتفاقا در بین ماه‌های آگوست و سپتامبر که برابر با روزهای آخر ماه مرداد و ماه شهریور ما است برگزار می‌شود. این جشن ۱۱ روزه است و به مناسبت زاد روز یکی از شخصیت‌های معنوی هندی برگزار می‌شود. گانش چاتورتی جشن مهمی است که مردم محلی در هر سن و سالی هم که باشند، در این مراسم شرکت می‌کنند.

در طول این فستیوال مردم به جشن و شادی به همراه موسیقی‌های هندی می‌پردازند. مردم در طول این جشن انواع شیرینی‌های هندی را بین هم پخش می‌کنند و داستان‌های اساطیری برای یکدیگر تعریف می‌کنند.

۲ـ رقص نور در فستیوال دیوالی

یکی از فستیوال های بمبئی که معروف هم هست، جشن دیوالی (Diwali) است که در دیگر شهرهای هند هم برگزار می‌شود. دیوالی یک جشن ۵ روزه است که ریشه در اعتقادات کهن و تاریخی هندی‌ها دارد. این واژه به معنای توالی و صفی از نور است. در روزهایی که دیوالی برگزار می‌شود تمامی خانه‌ها، خیابان‌ها، معابر و هر کجا که فکرش را بکنید با نور فانوس‌هایی به نام دیا روشن می‌شوند. این نور به معنای سلام و تبریک است.

در طول فستیوال دیوالی مراسم هایی مثل؛ آتش بازی، گل آرایی، پخش شیرینی‌های سنتی و کارهایی از این قبیل صورت می‌گیرد. معمولا این جشن بزرگ را در برخی از کشورهای دیگر مثل تایلند هم برگزار می‌کنند.

۳ـ جشن شکرگزاری در فستیوال نارگیل

بعد از این که فصل موسمی در بمبئی در بین ماه‌های آگوست و سپتامبر که در تقویم فارسی برابر با روزهای آخر مرداد تا اولین روزهای ماه مهر هستند، تمام می‌شود ماهیگیران شهر ساحل خوب (معنای نام شهر بمبئی) کار خود را تعطیل می‌کنند و در عوض قایق‌های خود را با رنگ‌های شاد رنگ آمیزی می‌کنند.

سپس به کنار دریا می‌روند و برای بیشتر شدن برکت کار خود، فانوس‌های روشن و حلقه‌های گل به دریا می‌اندازند. بعد از این کارها هم نارگیل می‌شکنند و می‌خورند. در طول این جشن مردم با انواع خوراکی‌های مختلف از یکدیگر پذیرایی می‌کنند. به این جشنواره ناریال پورنیما (Nariyal Poornima) نیز می‌گویند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب چند ترفند طلایی و ساده برای برق انداختن شیرآلات را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…