چند ترفند طلایی و ساده برای برق انداختن شیرآلات

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 شیرآلات در خانه از جمله وسایل پرکاربردی است که نظافت آن‌ها ضروری است چرا که بیشترین تماس را با دست پیدا می‌کنند. از طرفی جرم گرفتن آن‌ها مخصوصا در مناطقی که آب رسوب بیشتری دارد، باعث می‌شود که ظاهر شیرآلات را کثیف نشان دهد.
تمیز کردن شیرآلات خانه

شستن شیرآلات به علت جنس آن به دقت نیاز دارد چرا که شستن آن‌ها با مواد شیمیایی می‌تواند باعث تغییر رنگ شود. در این مطلب از مجله دلتا چند روش ساده برای تمیز کردن شیرآلات خانه آموزش داده شده است.

 ترفندهای ساده برای تمیز کردن شیرآلات خانه

صابون

از محلول آب و صابون برای شستشوی شیرآلات استفاده کنید. این شستشو مداوم و روزانه باشد نتیجه خوبی خواهید گرفت. استفاده از محلول آب و صابون به شیرآلات ضرری نمی‌رساند و رنگ آن‌ها را حفظ می‌کند و باعث براق شدن می‌شود. با استفاده از اسکاچ‌های نرم و اسفنجی محلول آب و صابون را روی شیرآلات بمالید تا تمیز شده و خطی روی آن‌ها ایجاد نشود.

مایع ظرفشویی و جوش شیرین

در یک کاسه کوچک تقریبا نیم لیتر آب گرم را با یک یا دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. یک ابر را در این محلول بخیسانید و به آرامی بر روی سطح شیر مخصوصا پایه و دستگیره آن بکشید. موی یک مسواک کهنه را به جوش شیرین آغشته کنید. از این مسواک برای تمیز کردن جاهایی که مواد معدنی موجود در آب روی آن‌ها رسوب بسته است استفاده کنید. در صورت نیاز چند قطره آب بر روی مسواک بریزید.

سرکه

یک بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید. بر روی تمام سطح شیرآلات و اتصالات آن، سرکه را اسپری کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سرکه جرم‌ها را در خود حل کند. با دستمال خشک و نرم شیر را خشک کنید.

لیموترش

یکی از در دسترس‌ترین مواد برای برق انداختن شیرآلات استیل، لیموترش است. این ماده علاوه بر تمیز کردن لکه‌های آب بر روی شیرآلات استیل، سیاهی شیرآلات را نیز از بین می‌برد. هرگز به جای لیمو از آبلیمو برای برق انداختن شیرآلات استیل استفاده نکنید، چراکه بسیاری از آبلیموها خالص نیستند و در تمیز کردن شیرآلات با آن‌ها به نتیجه دلخواه نمی‌رسید. شیرآلات را به آبلیموی تازه آغشته کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا آبلیمو بر روی شیرآلات بماند. شیرآلات را آبکشی و با دستمال نخی تمیز و خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات خانه

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب سه مورد از ترسناک‌ترین اتفاقات تاریخ فضانوردی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…