تنها قبیله‌ای در جهان که مثل انسان‌های اولیه زندگی می‌کنند

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 با این که در قرنی زندگی می‌کنیم که در چشم به هم زدنی هر چیزی در اختیار ماست اما در همین جهان مدرن، هنوز هم قبایلی وجود دارند که حتی نمی‌‌توان گفت آن‌ها در بدوی‌ترین حالت ممکن زندگی می‌نمایند بلکه آن‌ها همانند اجداد مشترک انسانی همه مردم کره زمین زندگی می‌کنند.
قبیله اومو در اتیوپی

در قاره آفریقا و کشور اتیوپی در دره اومو، جایی که هرگز فکر آن را نخواهید کرد مردمی به دور از هرگونه تمدن انسانی زندگی می‌کنند. شاید فکر کنید که این مسئله در میان مردم قاره سیاه با توجه به عکس‌هایی که از آن‌ها در حالت قحطی و یا مشکلات دیگر وجود دارد، عجیب نباشد اما باید بگوییم که توجه کنید، مردم قبیله اومو در اتیوپی کاملا خارج از دستاوردهای تمدن امروز هستند. با مجله دلتا همراه باشید.

قبیله اومو در اتیوپی

قبایل دره اومو اتیوپی پس از این که در دنیا به عنوان قبیله‌ای بدوی شناخته شدند، بیشتر مورد کنکاش قرار گرفتند. این مردم نه تنها علاقه‌ای به ارتباط با دنیای بیرونی خود ندارند بلکه افراد کمی را به دنیای خود راه می‌دهند.

این مردم که به داشتن آداب و رسوم عجیب و شکل و شمایل خاص و اولیه خود در دنیا معروف هستند، به این خاطر که اصلا با دنیای مدرن اطراف خود ارتباط برقرار نمی‌کنند و یک نمونه زنده از اجداد پدری انسان‌ها هستند، برای گردشگران و انسان شناسان و حتی رفتارشناسان بسیاری از سراسر جهان جذاب هستند.

با وجود تمام این استقبال و علاقه آن‌ها همچنان مصرانه به ارزش‌های قدیمی اجدادی خود مصر هستند و کسی را به داخل قبیله خود راه نمی‌دهند اما این به آن معنا نیست که به هیچ عنوان کسی را تا به حال نپذیرفته‌اند بلکه تنها تعداد بسیار کمی از توریستان را به داخل زندگی قبیله‌ای خود راه داده‌اند و این‌ها شانس را به آن‌ها داده‌اند که از نزدیک با آن‌ها آشنا شوند. کسانی که موفق شده‌اند با این مردم ارتباط بگیرند درباره نحوه برخورد و شیوه ارتباط با آن‌ها نظرات مختلفی را داده‌اند.

آن‌ها در مجموع می‌گویند که مردم قبایل دره اومو با افراد غریبه، خیلی دیر ارتباط برقرار می‌کنند.

قبیله‌ای آفریقایی و شیوه ارتباط گرفتن آن‌ها

به همین خاطر ممکن است که اگر به شیوه ارتباط گرفتن با آن‌ها آشنا نباشید، تجربه تلخی برایتان می‌شود. در ابتدا دوربین‌های خود را کنار بگذارید و سعی کنید با آن‌ها معاشرت کنید.

یکی از عکاسان، این شانس را پیدا کرد که به میان بومیان قبیله اومو برود و از نزدیک با آن‌ها معاشرت کند.

او درباره تجربه خود می‌گوید: به عنوان یک عکاس و گردشگر، بسیار دوست داشتم که به میان قبیله اومو در اتیوپی بروم و با آن‌ها آشنا شوم و حتی بتوانم عکس‌های خاص و خلاقانه‌ای از آن‌ها بگیرم. چندین شب را به صورت پیاپی در کلبه و یا حتی چادر‌ها برای بهتر شناختن مردم گذراندم.

بعدازظهرها چندین ساعت با مردم گفت وگو می‌کردم و بعد از گذراندن مدتی توانستم به میان آنان بروم. در طول این مدت، توریست‌های زیادی برای دیدن آنان می‌آمدند اما آن‌ها به ندرت از ماشین‌هایشان حتی پیاده می‌شدند.

قبیله آفریقایی اومو

کودکان این منطقه چهره‌هایشان را با خاک رس رنگی آرایش می‌کنند و تاج‌هایی از سبزی و گل هم بر روی سر خود قرار می‌دهند تا به مانند مردم و بزرگان قبیله خود به چشم بیایند.

قبیله اومو در اتیوپی

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب سه مورد از ترسناک‌ترین اتفاقات تاریخ فضانوردی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…