پنج نکته کلیدی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی افراد علاقه دارند دیوارهای اتاق یا خانه خود را با رنگ بپوشانند. اگر شما هم مثل آن‌ها فکر می‌کنید بهتر است پیش از انتخاب کاغذ دیواری چند نکته اصلی در این باره را بخوانید.
کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون

کاغذ دیواری از عناصر دکوراسیونی است که به فضای داخلی روح می‌دهد و آن را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند. کاغذ دیواری انواع گوناگونی دارد و به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت زیادی داشت. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون می‌پردازیم.

سرتاپای خانه را با کاغذ دیواری کادو نکنید

اولین و مهم‌ترین چیزی که لازم است به عنوان طراح دکوراسیون به شما تذکر بدهم این است که در استفاده از کاغذ دیواری‌ها، افراط نکنید.

کاغذ دیواری‌ها خصوصا نمونه‌های شاخص با رنگ‌های برجسته و نقش و نگارهای متعدد، تنها برای یک یا نهایتا دو دیوار (در یک فضای بزرگ) مناسب هستند. در اغلب خانه‌های کوچک و متوسط بهتر است برخی از دیوارها را فقط رنگ کرده و به صورت کاملا ساده در نظر بگیرید و کاغذ دیواری های شاخص را برای یک دیوار نمایشی نگاه دارید.

کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون

رنگ‌های تیره را انتخاب نکنید

حتی اگر به یک رنگ بسیار تند یا تیره علاقه بسیاری داشته باشید، باز هم پس از مدتی از فضای تیره خانه دلزده و خسته خواهید شد. به علاوه، در اغلب موارد، رنگ‌های تیره می‌تواند موجب کوچک‌تر به‌نظر رسیدن یک فضا شود و بهتر است کاغذ دیواری‌های تیره در ترکیب با رنگ‌های روشن و تزیینات ساده دیوار به‌کار رود.

به این موضوع نیز دقت داشته باشید که رنگ‌های تیره و یکدستی همانند تونالیته‌های رنگ طوسی، با دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال همخوانی بیشتری دارند تا دیزاین به سبک کلاسیک و مبلمان های استیل یا سلطنتی.

کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون

انتخاب کاغذ دیواری برای تزیین آشپزخانه

اگر تمایل دارید بخش‌هایی از آشپزخانه خصوصا فضای بین کابینت‌ها کاغذ دیواری شود، کابینت‌های آشپزخانه بایستی با رنگ‌های بسیار روشن و ملایم و بدون طرح انتخاب شوند.

فضای آشپزخانه به‌ خودی‌ خود یک فضای شلوغ و پر از انواع وسیله و اسباب ریز و درشت است و اضافه کردن رنگ‌ها به میزان زیاد، بر هرج‌ومرج آن اضافه می‌کند.

کاغذ دیواری برای تزیین آشپزخانه 

رنگ و طرح کاغذ دیواری بین کابینتی علاوه بر کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه، لازم است با فضاهای مجاور مانند پذیرایی، راهرو یا نشیمن نیز هماهنگ شود و با تم کلی اکسسوری‌های آشپزخانه نیز هماهنگ شده باشد.

انتخاب کاغذ دیواری‌های پوستری و سه بعدی

اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طراحی‌های بزرگ و برجسته مانند منظره دارید بهتر است بدانید که این کاغذ دیواری تنها در یکی از دیوارهای منزل و به‌عنوان یک تابلوی دیواری بزرگ و یک اکسسوری شاخص استفاده می‌شوند.

این مکان می‌تواند دیوار پشت تلویزیون، دیوار پشت تختخواب در اتاق، دیوار رو به در ورودی در اتاق کودک و نوجوان و دیوار مقابل در ورودی در لابی یا پیش ورودی منزل باشد.

کاغذ دیواری‌های سه بعدی

سبک کاغذ دیواری

هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به‌طور مثال برای خانه‌ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد، باید از کاغذ دیواری‌هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه‌هایی که با مبلمان استیل و فرش‌های ابریشمی چیدمان شده‌اند، باید کاغذ دیواری‌هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به‌کار ببرید.

سبک کاغذ دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب طراحی ورودی منزل با جذاب‌ترین ایده‌ها را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۰۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…