هفت قانون طلایی برای داشتن خانه‌ای شیک

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعیین محل وسایل و مبلمان منزل یکی از مهم‌ترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. به خصوص اگر فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم.
قوانین پایه چیدمان منزل

داشتن خانه‌ای زیبا دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست. فقط کافی است که چند نکته را بلد باشید و در چیدمان منزل‌ خود به‌کار بگیرید. خیلی زود متوجه خواهید شد که این تغییرات تا چه اندازه می‌توانند تاثیرگذار باشند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان قوانین پایه چیدمان منزل می‌پردازیم.

 ناحیه‌ای را به عنوان ناحیه‌ اصلی خانه انتخاب کنید

هر خانه‌ای نیاز به یک نقطه‌ کانونی دارد. نقطه‌ای که خیره‌کننده، جذاب، هیجان‌انگیز و تاثیرگذار باشد. این یکی از مهم‌ترین قوانین پایه چیدمان منزل است. نقطه‌ کانونی به عنوان مثال می‌تواند یک وسیله با اندازه‌ای غیر متعارف، یک تم رنگی خیره‌کننده، یک فرش با نقش و نگار افسانه‌ای، یک اثر هنری و یا یک دیوار با تزیینات منحصربه‌فرد باشد.

قوانین پایه چیدمان منزل

شکل‌های هندسی مختلف را با هم ترکیب کنید

در هر یک از بخش‌های منزل همواره المان‌ها و عناصر گوناگونی با شکل‌های هندسی مختلف وجود دارند. چیدمان عناصر با شکل‌های مختلف در کنار هم می‌تواند بسیار الهام‌بخش باشد. به همین دلیل به‌عنوان یکی از قوانین چیدمان منزل بر آن تاکید می‌شود.

به‌عنوان مثال قرار دادن میز گرد غذاخوری بر روی فرش گرد، استفاده از المان‌های عمودی و افقی متناسب با فضا در کنار هم به نحوی که با هم هارمونی داشته باشند، مناسب است.

قوانین پایه چیدمان منزل

تابلو‌ها و دیوارکوب‌ها را درست آویزان کنید

اغلب افراد ساعت دیواری، قاب عکس‌ها و دیوارکوب‌های تزیینی خود را در ارتفاع بسیار بالایی نصب می‌کنند و فکر می‌کنند که این درست است. در حالی که نصب قاب عکس چه در ارتفاع بالا و چه در ارتفاع بسیار پایین درست نیست. بهترین و مناسب‌ترین مکان برای نصب دیوارکوب‌ها این است که آن‌ها را متناسب با نقطه‌ دید‌ خود تنظیم کنید.

تابلو‌ها و دیوارکوب‌ها

ارتفاع کاذب ایجاد کنید

می‌توانید از روش‌هایی استفاده کنید که دیوارهای منزل‌ شما بلندتر به‌نظر برسند. به‌عنوان مثال از کاغذ دیواری با خطوط عمودی استفاده کنید. قفسه‌های کتاب را باریک و بلند بسازید. از پرده‌های بلند استفاده کنید. همچنین می‌توانید آباژورهای پایه بلند را به‌عنوان یک المان عمودی تاثیرگذار در دیزاین خانه به‌کار ببرید.

فرش را دست کم نگیرید

انتخاب دقیق و هوشمندانه‌ فرش نقش بسیار تعیین کننده‌ای در دکوراسیون داخلی خانه دارد. قرار گرفتن فرش در یک اتاق نه تنها آن‌ را جایی مناسب برای نشستن می‌نماید، بلکه بهترین راه برای افزودن رنگ، بافت و نرمی به دکوراسیون داخلی منزل است.

فرش مناسب

دیوار را حذف کنید

لزومی ندارد که یک مبل حتما در کنار دیوار قرار گرفته یا به آن چسبیده باشد. اگر در منزل خود فضای کافی دارید، یک متر یا دو متر مبل را با فاصله از دیوار قرار داده و به جای آن یک واحد قفسه یا کنسول را روی دیوار قرار دهید. این امر نه تنها امکان بیشتری را برای زیباسازی فضا در پشت مبل به‌وجود می‌آورد.

دیوار را حذف کنید

حتما کمی فضای خالی نیز در نظر بگیرید

در چیدمان خانه حتما نقاطی را برای استراحت چشم نیز در نظر بگیرید. با هدف قرار دادن فضای خالی در یک اتاق، یا کم و زیاد نمودن روشنایی در مکان‌های مختلف به صورت هدفمند می‌تواند طراحی و چیدمان خانه را متعادل نماید.

فضای خالی در نظر بگیرید

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این پنج اشتباه را در چیدمان پذیرایی انجام ندهید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۸:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۸:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۳۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…