باورکردنی نیست اما این سرزمین‌های افسانه‌ای واقعی هستند

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان آن رسیده که کمی از زندگی روزمره فاصله بگیرید و به دنیای کودکی خود بازگردید.
سرزمین قصه‌ ها در جهان

اگر می‌خواهید به معنای واقعی کلمه حس کنید که در میان صفحات کتاب‌های قصه قدم می‌‍زنید، در این مطلب ارزشمند همراه با مجله دلتا، سری به سرزمین‌های خیالی این کره خاکی بزنید و جادوی سرزمین قصه‌ ها در جهان را از نزدیک لمس کنید.

جزیره اسکای، اسکاتلند

این چشم‌انداز خیره‌کننده در جزیره اسکای پنهان شده است. تپه‌های سنگی مخروطی شکل، حوضچه‌ها و آبشارهای پراکنده با اشکال مارپیچ مرموزی ترکیب شده و منظره‌ای جادویی خلق کرده‌اند.

تاکنون هیچ افسانه‌ای راجع به این اشکال مارپیچ به وضوح تعریف نشده است. اما برخی بر این باورند که این مکان توسط پریان به این شکل درآمده و هنوز در گوشه و کنار آن زندگی می‌کنند.

کلیسای اندریاس

کلیسای سنت میگوئل دلفی

وقتی نام سرزمین قصه‌ ها در جهان به میان می‌آید نام کلیسای سنت میگوئل دلفی می‌درخشد. این صومعه پر زرق و برق در کنار صخره‌ای در کاتالونیا واقع شده و مشرف به آبشاری زیبا است. البته همه صومعه‌های باستانی زیبا هستند اما این کلیسا درست به مانند قطعه‌ای از بهشت به نظر می‌رسد. انگار از کتاب‌های قصه برداشته شده و در این منطقه گذاشته شده است.

جنگل کروکت در لهستان

جنگل ویستمن، دوون، انگلستان

این جنگل از خزه‌های پر پیچ و خم و گیاهان وحشی پوشیده شده است و طوری به نظر می‌رسد که انگار با ارواح، افسانه‌ها و اسطوره‌های فراطبیعی ارتباط دارد. از آن‌جایی که چنین افسانه‌هایی در رابطه با جنگل ویتسمن نقل شده، جای هیچ تعجبی نیست که چرا سالیان دراز دست نخورده باقی مانده و از گزند انسان‌ها و حیوانات غول پیکر در امان مانده است. درختان قدیمی به طرز نامحدودی رشد کرده و در هم گره خورده‌اند. همه می‌دانیم که جادوگران تنها در قصه‌ها زندگی می‌کنند. اما جنگل ویستمن به گونه‌ای است که تصور می‌کنید هر لحظه ممکن است یکی از آن‌ها جلوی شما ظاهر شود.

جزیره اسکای

کلیسای اندریاس، روسیه از سرزمین قصه‌ها

درست در وسط دریاچه ویوکسی، در دو کیلومتری شمال سنت پترزبورگ، یک جزیره کوچک سنگی از آب سر برآورده است. کلیسای چوبی اندریاس روی این جزیره کوچک قرار دارد. این بنای حیرت‌انگیز که به نظر می رسد متعلق به بابا یاگا (جادوگر افسانه‌ای) باشد، در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اگر جرئت ندارید هرگز وارد این شهر نشوید!

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…