هرگز این پنج اشتباه را در چیدمان پذیرایی انجام ندهید

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در نظر گرفتن سلیقه و توجه به اصول چیدمان دکوراسیون به شما کمک می‌کند تا خانه‌ای زیباتر، با ویژگی‌هایی جذاب‌تر برای خود رقم بزنید.
اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی

اتاق پذیرایی یکی از اصلی‌ترین مکان‌های منزل است که بیشترین تاثیر را بر روی افراد ساکن خانه می‌‎گذارد. برای زیبایی بیشتر و جلوه بخشیدن به دکوراسیون آن باید نکاتی را رعایت کنیم تا زیبایی دو چندان پیدا کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی بپردازیم.

مبل‌ها را ردیفی نچینید

یکی از بیشترین اشتباهاتی که افراد در هنگام چیدن مبلمان منزل انجام می‌دهند این است که برای جلوگیری از محدودیت کمبود جا مبل‌ها را به صورت ردیفی به دیوار تکیه می‌دهند و مثل پشتی دور خانه قرار می دهند که این باعث می‌شود زیبایی منزل شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

همیشه وقتی که می‌خواهید چیدمان مبلمان را انجام دهید یک فاصله استاندارد بین هر کاناپه با یکدیگر قرار دهید تا افراد بتوانند به خوبی با یکدیگر در ارتباط باشند و همچنین کاناپه‌ها را از دیوار فاصله بدهیم تا هم مبلمان ظاهرش را بهتر نشان دهد و هم رفت و آمد از پشت مبلمان هم مقدور باشد.

اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی

یک فرش کوچک برای مبل‌ها انتخاب نکنید

در بیشتر خانه‌های ایرانی طبق فرهنگی که ما داریم از فرش‌ها استفاده می‌شود. وقتی که می‌گوییم یک اتاقی دارای فرش است منظور ما این است که با توجه به ابعاد اتاق برای آن فرش تهیه شده است که گوشه‌های اتاق را هم می‌پوشاند. در واقع فرش‌ها فضایی را مشخص کنند که شما بتوانید روی آن غذا بخورید، استراحت کنید و یک فضایی برای نشستن شما باشد. همیشه فرشی مناسب است که کنج خانه را بگیرد.

اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی

تلویزیون را محور چیدمان مبل‌ها قرار ندهید

بیشتر چیدمان در فضای خانه‌های ایرانی با توجه به تابش نور آفتاب است و مجل قرارگیری میز تلویزیون است که در نهایت مبل‌ها را با توجه به محور تلویزیون قرار می‌دهند.

اگر تصمیم داشتید که یک چیدمان بی‌نقص در منزل خود داشته باشید مبل‌ها را دور از تلویزیون دور هم بچینید که باعث شود فضای صحبت شما به صمیمی‌تر و گرم‌تر باشد. بهتر است تمام توجه افراد به سمت تلویزیون نباشد تا صمیمیت از فضا دور شود و افراد دیگر به صحبت‌های هم توجه نکنند.

چیدمان مبل‌ها

عدم استفاده از آینه

آینه باعث انعکاس نور و تصویر می‌شود. وسیله‌ای که در فضاهای کوچک معجزه‌آفرین است. هم فضا را بزرگنمایی می‌کند، هم با انعکاس نور فضا، باعث روشن‌تر دیده شدن فضا می‌شود. عدم استفاده از آن در درکوراسیون یکی از اشتباهاتی است که افراد مرتکب می‌شوند.

آینه در دکوراسیون

استفاده بیش از حد از وسایل دکوری

یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی استفاده بیش از حد از وسایل دکوری، بخصوص دکوری‌های ریز است. این کار باعث شلوغ شدن فضا و ایجاد اغتشاش بصری می‌شود. لازم است لوازم دکوری هدفمند انتخاب شوند تا هم از تعداد مناسبی از آن‌ها استفاده شود، هم یکدستی و سیالی فضا را بهم نریزد.

وسایل دکوری

پیشنهاد مطالعه: مطلب با فرش‌های کهنه و قدیمی چه کنیم را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۱۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…