با فرش‌های کهنه و قدیمی چه کنیم

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرش ها نیز مانند دیگر اشیای اطراف ما با مرور زمان دچار فرسودگی می‌شوند. اما این موضوع نباید باعث شود که فرش‌های کهنه دور انداخته شوند بلکه مجددا می‌توان آن‌ها را به دکور خانه بازگرداند.
استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون

فرش یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون محسوب می‌شود که بخصوص برای ما ایرانیان اهمیت بسیار زیادی دارد. اما گاهی اوقات فرش‌های شما کهنه و قدیمی شده‌اند و ترجیح می‌دهید که آن‌ها را دور بیندازید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان راهکارهای استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون می‌پردازیم.

رنگ‌آمیزی فرش کهنه

قبل از شروع کار باید به نوع فرش دقت داشته باشید زیرا ممکن است به دلیل جنس و بافت قابلیت رنگ شدن نداشته باشد. برای شروع کار، باید طرح و نقش مورد نظرتان را انتخاب کرده و آن را به صورت یک شابلون با کاغذ دربیاورید. نکته‌ای که در این مرحله باید مد نظر داشته باشید این است که نقش‌ها را متناسب با اندازه طول و عرض فرش انتخاب کنید تا در لبه‌های فرش نیز یک طرح کامل داشته باشید.

در مرحله بعدی با یک مداد نقش شابلون را روی فرش بکشید و سپس آن را رنگ‌آمیزی کنید. در مرحله آخر اجازه دهید رنگ‌ها خشک شده و با سمباده برقی روی آن بکشید تا کمی از حالت زبری و خشن بودن خارج شده و نرم شود. بعد از آن می‌توانید به راحتی با جاروبرقی فرش را تمیز کنید.

استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون

ساخت کوسن و تشک از فرش‌های کهنه

ساخت کوسن و تشک برای نشستن و تکیه دادن از تکه‌های فرش بسیار آسان است و تفاوت آن با ساخت مبل پاف در این است که داخل کوسن و تشک با پشم، پر و پنبه پر می‌شود. ابعاد مورد نظر خود را با ماژیک پشت فرش رسم کنید و با قیچی ببرید و آن را به رفوگری ببرید و بدوزید. سپس درون آن را پر کنید و آخرین درز را با نخ قطور یا کاموا بدوزید. اگر به آخرین درز زیپ بدوزید شستشوی آن برای شما راحت‌تر می‌شود.ساخت کوسن از فرش‌های کهنه

ساخت مبل پاف از فرش‌های کهنه

یکی از استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون تهیه مبل پاف است. برای تهیه مبل پاف با استفاده از جعبه پلاستیکی میوه، جعبه چوبی میوه و یا شیشه نوشابه یک زیرسازی محکم انجام دهید و روی آن را با فوم نرم کنید. سپس فرش را سه تا چهار سانتی‌متر از هر طرف بزرگ‌تر از ابعاد زیرسازی برش زنید و آن را بدوزید. جلد فرشی که دوخته‌اید را روی زیرسازی بکشید و اطراف آن را با چسب و منگنه محکم کنید. پاف شما آماده استفاده است.

استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون

تهیه کلاژ از فرش‌های قدیمی

کلاژ یا تکه چسبان هنری است که به مونتاژ تکه‌های مختلف به هم گفته می‌شود که می‌تواند به دکوراسیون منزل بدون هزینه تبدیل شود. کلاژ فرش هم به معنی دوختن تکه‌های مختلف فرش‌های مختلف به یکدیگر و ایجاد یک فرش جدید است. اگر از چندین فرش با رنگ‌های مختلف استفاده کنید زیبایی زیادی حاصل می‌شود و برای کسانی که طرفدار قرینگی هستند استفاده از تکه‌های فرش‌های یکسان با رنگ‌های متفاوت می‌تواند ایده خوبی باشد.

تهیه کلاژ از فرش‌های قدیمی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساده‌ترین روش‌های افزایش روشنایی منزل را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۰:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…