خواص جادویی میوه به، که از آن بی‌خبر هستید

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از جمله خواص به می‌توان به خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی، کاهش وزن، پیشگیری از سرطان، درمان آسم و کم خونی اشاره کرد. به از میوه‌های دوستدار قلب است که با کاهش فشار خون و کلسترول از بروز حمله قلبی و سکته پیشگیری می‌کند.
میوه به

به از میوه‌های خوشمزه پاییزی است که به خانواده سیب و گلابی تعلق داشته و بومی مناطق گرم و معتدل جنوب غربی آسیا است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با تعدادی از خواص و فواید شگفت انگیز میوه به برای سلامتی و لاغری آشنا شوید.

خواص میوه به

خواص شگفت انگیز به

خاصیت ضد التهابی

میوه به رسیده منبع غنی ویتامین C است و به دلیل خواص ضدالتهابی و ضد آلرژی به افزایش ایمنی و درمان بیماری‌های التهابی کمک کرده و میوه و عصاره دانه به برای درمان درماتیت آتوپیک و عفونت مثانه مفید است.

کاهش وزن

به میوه‌ای کم کالری است، به طوری که هر ۱۰۰ گرم به خام حاوی تنها ۵۷ کالری است. از سوی دیگر دارای فیبر فراوان و مقادیر ناچیز چربی‌های اشباع و سدیم است. به همین دلیل از میوه‌های عالی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن و لاغر شدن هستند.

معده و زخم معده

آب میوه به برای افراد مبتلا به زخم معده مفید بوده و به آرام سازی دستگاه گوارش کمک می‌کند. ترکیب این میوه با عسل برای درمان انواع بیماری های گوارشی از جمله کولیت، اسهال، یبوست و عفونت روده معجزه می‌کند.

خواص آنتی اکسیدانی

محتوای فنولی و آنتی اکسیدانی موجود در این میوه، با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کرده، روند پیری را کاهش می‌دهد و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی مفید است.

درمان تهوع و ادرارآور

مصرف به برای درمان تهوع و استفراغ موثر است و به عنوان یک میوه ادرارآور به دفع مایعات اضافی بدن کمک می‌کند.

خواص ضدویروسی

تحقیقات نشان می‌دهد این میوه خوشمزه دارای خواص ضدویروسی قوی بوده و از بدن در برابر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های ویروسی محافظت می‌کند.

کاهش فشار خون بالا

میوه به سرشار از پتاسیم است که به تنظیم و کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. پتاسیم موجود در به عروق خونی را آرام کرده و باعث کاهش فشار روی سیستم قلب و عروق می‌شود و خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

کاهش کلسترول خون

مصرف منظم میوه به برای کاهش کلسترول بد خون و حفظ سلامت قلب موثر است.

ضد سرطان

این میوه، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ترکیبات فنولی با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به از بین رفتن سلول‌های سرطانی بدخیم کمک می‌کند.

کاهش استرس

مصرف میوه به باعث کاهش استرس و آرام سازی ذهن می‌شود.

کبد

مصرف منظم میوه به برای افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی عالی است.

سلامت چشم

به، حاوی فلاونوئیدها و مواد مغذی دیگر است که با مبارزه با رادیکال‌های آزاد از آسیب‌های چشمی و شبکیه جلوگیری کرده و مانع بروز شب کوری به ویژه در سنین بالا می‌شود.

دیابت

به دلیل فیبر فراوان و شاخص گلیسمی پایین این میوه، از افزایش قند خون جلوگیری کرده و به کاهش قند خون در بیماران دیابتی کمک می‌کند.

فواید میوه به

سیستم ایمنی بدن

این میوه، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و محتوای غنی ویتامین C و E باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

بهبود گردش خون

این میوه منبع غنی مواد معدنی مانند آهن، مس و روی است که برای تولید گلبول‌های قرمز خون حیاتی بوده و به بهبود گردش خون در سراسر بدن کمک می‌کند.

اعصاب

به، برای سیستم عصبی فوق العاده مفید است زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که به درمان اضطراب، افسردگی و استرس کمک کرده و از بروز بیماری پارکینسون که اغلب با لرزش و مشکلات حرکتی همراه است جلوگیری می‌کند.

به

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص معجزه‌آسای خوراکی‌ها مطلب خواص باورنکردنی باقلا سبز که لازم است بدانید را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. عشقی

    ۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

    عالیه هزاران ستاره باید داد چون تا حدودی مشکل منو بر طرف کرده

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۱۲ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر عزیز سپاسگزاریم

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

    تشکر

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ب٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…