زیبایی چشم‌های خود را با سایه زدن چندبرابر کنید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چشم‌ها اولین عضو صورت هستند که ظاهر می‌شوند. با این ترفندهای سایه زدن می‌توانیم چشم‌های خود را چندین برابر زیباتر کنیم.
سایه زدن

سایه چشم یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی برای بانوان است که برای روی پلک و زیر آن استفاده می شود. سایه زدن اصولی، از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا در فرم چشم‌ها تاثیر بسزایی دارد و چشم‌ها را جذاب‌تر و درشت‌تر نشان می‌دهد. برای یک آرایش چشم منحصر به فرد با این مطلب در مجله دلتا همراه شوید.

انواع سایه

مات و نیمه‌مات

نوع مات درخششی ندارد. نور را منعکس نمی‌کند و به عنوان سایه پایه، مناسب است. نیمه‌‌مات بین سایه مات و سایه شاین قرار دارد. این نوع مناسب افرادی است که دوست ندارند سایه خیلی درخشان و براق داشته باشند. از طرفی رنگ مات را هم نمی‌پسندند.

شاین‌دار

مدل شاین‌دار بسیار درخشان است و بین چین و چروک‌های پلک جمع نمی‌شود. رنگ‌های تیره شاین برای آرایش بسیار مناسب است.

متالیک و سایه پودری

به سایه‌هایی که رنگ نزدیک به فلز داشته و دارای رنگ نقره‌ای، طلایی، مسی و … هستند متالیک می‌گویند. بیشتر برای داشتن چهره طبیعی و آرایش جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایه پودری یکی از انواع است که برای کسانی که تجربه کافی آرایش را ندارند مناسب است. این مدل از سایه مات، اکلیلی و براق است. مات برای آرایش روز و معمولی مناسب است. پودری اکلیلی برای مهمانی‌ها و جشن‌ها مناسب است. پودری براق برای سایه زدن در جشن‌ها و آرایش شبانه مناسب می‌باشد.

کرمی و مایع

این مدل نسبت به سایه‌های دیگر براق‌تر است. زیر چشم نمی‌ریزد اما برای پوست‌های چرب مناسب نیست. نوع مایع به صورت تک‌رنگ بسته‌بندی شده و طیف رنگی متنوعی دارد. مزین آن این است که خیلی سریع خشک می‌شود.

مدادی و پخته

نمونه مدادی با تنوع زیاد برای آرایش‌های ساده مناسب است و مدت ماندگاری زیادی دارد. سایه پخته فشرده شده نیست بلکه پخته شده و بطور یک‌ دست درآمده است. برای سایه کم‌رنگ از قلم‌موی خشک و برای غلیظ و پررنگ از قلم‌موی مرطوب استفاده می‌شود.

انواع سایه چشم

اصول سایه زدن چشم

حالت چشم‌ها تاثیر زیادی روی سایه زدن دارند. ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب و سازگار با پوست بشویید. پوست باید تمیز و عاری از هر گونه چربی باشد و با استفاده از براش مخصوص چشم روی چشم پرایمر بزنید. استفاده از پرایمر ماندگاری را افزایش می‌دهد و آرایش را جذاب‌تر می‌کند. زیر ابرو می‌توانید از سایه سفید استفاده کنید تا فرم ابرو بهتر دیده شود. حالت ضربه‌ای در سایه زدن باعث می‌شود بافتی زیبا روی پلک ایجاد شود. برای محو کردن آن نیز حرکات ظریف و آرام در یک جهت انجام دهید.

انواع سایه چشم

سایه زدن برای رنگ چشم‌های مختلف

رنگ‌های آبی و سبز و بنفش برای چشم‌های قهوه‌ای مناسب هستند. چشمان آبی با سایه‌های طلایی و قهوه‌ای و مشتقات نارنجی و چشمان سبز با رنگ‌های صورتی و قهوه‌ای شگفت‌انگیز خواهند شد. رنگ‌های خاکستری و بنفش و یاسی برای همه رنگ چشمی مناسب و زیبا هستند. سایه زدن با رنگ‌های تیره مثل مشکی، قهوه‌ای، سورمه‌ای باعث بزرگ نشان دادن عنبیه چشم می‌شود.

رنگ چشم‌های

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر مد و زیبایی به رنگ‌هایی که استایل شما را دگرگون می‌کنند مراجعه کنید.

 

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

    عالی😍😍

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر عزیز سپاسگزاریم

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…