جنگل جادویی آبی رنگ، رویا یا واقعیت

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درختان و بوته‌های پرشکوفه، یکی از جاذبه‌های گردشگری بهاری به‌‌شمار می‌روند که از آن جمله می‌توان به درختان گیلاس ژاپن، بوته‌های وحشی صحرای کالیفرنیا و جنگل‌ جادویی هالربوس اشاره کرد.
جنگل هالربوس در بلژیک

یکی از جاذبه‌های گردشگری در آغاز فصل بهار، درختان لبریز از شکوفه‌ها است. به عنوان مثال، در نیمه فروردین، ژاپن میزبان توریست‌هایی می‌شود که برای تماشای شکوفه‌های گیلاس به این کشور سفر کرده‌اند.  برخی از گردشگران نیز، در اوایل بهار، به صحراهای کالیفرنیا می‌روند تا از دیدن غنچه‌های وحشی لذت ببرند. اما یکی از جنگل‌های بلژیک، نه در آغاز فصل بلکه در این وقت از سال، میزبان توریست‌ها است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل هالربوس در بلژیک آشنا شوید.

جنگل هالربوس در بلژیک

جنگل هالربوس به جنگل آبی نیز شهرت دارد. این جنگل در فاصله‌ کمی از بروکسل واقع شده است و شما می‌توانید این مسیر را با ماشین، در عرض یک ساعت طی کنید.

از آن‌جا که با افزایش میزان بازدیدکنندگان، احتمال از بین رفتن این جاذبه‌ طبیعی بیشتر شده است، راهنمایان جنگل از مردم می‌خواهند تا به جنگل و زیبایی‌های طبیعت احترام بگذارند و با دقت و ملاحظه رفتار کنند. همچنین وب‌سایت رسمی جنگل هالربوس به بازدیدکنندگان یادآور شده است که تنها در مسیرهای مخصوص بازدید حرکت کنند و تحت هیچ شرایطی از آن‌ها خارج نشوند؛ چرا که خاک و گیاهان جنگل به فشار پا حساس هستند.

جنگل آبی در بلژیک

فرشی از گل

در این جنگل ۵۵۰ هکتاری، فرشی از گل بر روی درختان باریک راش کشیده می‌شود و تا آن‌جا که چشم کار می‌کند، ادامه دارد. بازدیدکننده‌ها می‌توانند در مسیرهای مشخص شده پیاده‌روی کنند و خرگوش‌ها و گوزن‌ها را ببینند که در این جنگل سبز و آبی پرسه می‌زنند.

فضای مه‌آلود و آرامش‌بخش این جنگل در فصل بهار، میزبان بسیاری از عکاسان و علاقه‌مندان به طبیعت است. اگرچه این جنگل، که در شهر هال بین فلاندر و والونیا قرار گرفته، تا بروکسل فاصله‌ای ندارد اما اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود. پدیده “جنگل‌های گل آبی” در اروپا به خصوص در جنگل‌های قدیمی چندان نادر نیست اما هالرباس از لحاظ تراکم و زیبایی این گل‌ها منحصر به‌فرد است.

جنگلی به رنگ آبی

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رستوران عجیبی که هر لحظه در آن زلزله ۸ ریشتری می‌آید!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۴۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…